המאמר החשוב של יאסר עואד ועמיתיו שדן בשאלה כיצד נתפס מורה טוב בעיני סטודנטיות לחינוך בחברה הערבית בישראל.
בתרבות הערבית, דמותו של המורה הטוב מזוהה באופן מסורתי עם תכונות כגון חוכמה, ידע' כבוד ומשמעת. תכונות אלה נתפסות לעיתים קרובות כחיוניות למורה טוב להחזיק בהן על מנת להעביר ביעילות ידע ולעצב את אופי התלמידים. הדימוי המסורתי של המורה הטוב בתרבות הערבית עשוי לכלול גם מאפיינים נוספים כגון סבלנות, אדיבות ותחושת אחריות חזקה. בחברות ערביות רבות, תפקיד המורה הוא מכובד ונערץ, ומורים טובים נתפסים לעיתים קרובות כמודלים לחיקוי וכמדריכים עבור תלמידיהם. בשנים האחרונות יש שינוי לכיוון תדמית מודרנית יותר של המורה הטוב בתרבות הערבית. השינוי הושפע ממספר גורמים, ביניהם החשיבות ההולכת וגוברת של החינוך בעולם הערבי, הצרכים המשתנים של התלמידים, וההשפעה הרחבה יותר של הגלובליזציה והטכנולוגיה. התדמית המודרנית של המורה הטוב בתרבות הערבית עשויה לכלול תכונות נוספות כגון גמישות, הסתגלות קשיבות לצרכי התלמידים ופחות דגש על השלטת משמעת. ככל שהצרכים של התלמידים וערכי החברה ממשיכים להשתנות, גם דמותו של המורה הטוב בתרבות הערבית ממשיכה להשתנות.
במחקר הנוכחי יאסר עואד ריאיינו סטודנטיות לחינוך בחברה הערבית בישראל במטרה ללמוד כיצד הן תופסות את המורה הטוב, ומהו האידיאל של מורה עבורן. בניתוח הראיונות הם זיהו שני דפוסים של דמות המורה הטוב: האחד מסורתי יותר והשני מודרני יותר.