דוגמאות

דמות המורה הטוב בתרבות הערבית / יאסר עואד, ח'אולה זועבי ומחמוד חליל

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

עואד, י., זועבי, ח'. וחליל, מ. (2010). דמות המורה הטוב בתרבות הערבית. מעוף ומעשה, 13, 71-94.

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

המאמר החשוב של יאסר עואד ועמיתיו שדן בשאלה כיצד נתפס מורה טוב בעיני סטודנטיות לחינוך בחברה הערבית בישראל.

בתרבות הערבית, דמותו של המורה הטוב מזוהה באופן מסורתי עם תכונות כגון חוכמה, ידע' כבוד ומשמעת. תכונות אלה נתפסות לעיתים קרובות כחיוניות למורה טוב להחזיק בהן על מנת להעביר ביעילות ידע ולעצב את אופי התלמידים. הדימוי המסורתי של המורה הטוב בתרבות הערבית עשוי לכלול גם מאפיינים נוספים כגון סבלנות, אדיבות ותחושת אחריות חזקה. בחברות ערביות רבות, תפקיד המורה הוא מכובד ונערץ, ומורים טובים נתפסים לעיתים קרובות כמודלים לחיקוי וכמדריכים עבור תלמידיהם. בשנים האחרונות יש שינוי לכיוון תדמית מודרנית יותר של המורה הטוב בתרבות הערבית. השינוי הושפע ממספר גורמים, ביניהם החשיבות ההולכת וגוברת של החינוך בעולם הערבי, הצרכים המשתנים של התלמידים, וההשפעה הרחבה יותר של הגלובליזציה והטכנולוגיה. התדמית המודרנית של המורה הטוב בתרבות הערבית עשויה לכלול תכונות נוספות כגון גמישות, הסתגלות קשיבות לצרכי התלמידים ופחות דגש על השלטת משמעת. ככל שהצרכים של התלמידים וערכי החברה ממשיכים להשתנות, גם דמותו של המורה הטוב בתרבות הערבית ממשיכה להשתנות.

במחקר הנוכחי יאסר עואד ריאיינו סטודנטיות לחינוך בחברה הערבית בישראל במטרה ללמוד כיצד הן תופסות את המורה הטוב, ומהו האידיאל של מורה עבורן. בניתוח הראיונות הם זיהו שני דפוסים של דמות המורה הטוב: האחד מסורתי יותר והשני מודרני יותר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

כמה מחשבות על הוראה

אחד הדברים הכי חשובים בלמידה הוא התשוקה ללמוד. מחקרים לכל שנות חקר החינוך הראו באופן עקבי שללא סקרנות וללא תשוקה ללמוד, קשה מאוד ללמוד וגם

לצפיה ←

The Effects of Divorce on Children

גירושין יכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על הרווחה הרגשית, החברתית והפסיכולוגית של הילדים. ילדים עלולים לחוות מגוון רחב של רגשות, כולל עצב, כעס, בלבול וחרדה.

לצפיה ←

תנאים ללמידה משמעותית

למידה משמעותית מתייחסת לתהליך רכישת הידע באופן שמחבר מידע חדש לידע קיים והופך אותו לרלוונטי וישים לחיי הלומד. היא כוללת מעורבות פעילה עם החומר, הבנת

לצפיה ←