המאמר המפורסם של דפנה למיש הבנים על הבנות.
ייצוג מגדרי בתכניות אנימציה לילדים יכול להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו ילדים מבינים ותופסים תפקידים מגדריים וציפיות מגדריות. ילדים נחשפים לעיתים קרובות למגוון רחב של תכניות אנימציה בגיל צעיר, ותוכניות אלו יכולות לעצב את העמדות והאמונות שלהם בנוגע למגדר. מחקרים הראו כי תכניות אנימציה רבות עבור ילדים מחזקות תפקידי מגדר מסורתיים וסטריאוטיפים מגדריים מסורתיים. לדוגמה, בנים לעיתים קרובות מתוארים כחזקים, אמיצים ופעילים, ואילו דמויות נשיות מתוארות לעיתים קרובות כחלשות יותר, פסיביות יותר ופחות מוכשרות. ייצוגים אלו יכולים להשפיע לרעה על הבניית תפיסת המגדר של ילדים, ולהגביל את הבנתם לגבי מה אפשרי אצל אנשים ממגדרים שונים.
בשנים האחרונות חלה התקדמות מסוימת לכיוון של ייצוג מאוזן יותר של מגדר בתכניות אנימציה לילדים. לדוגמה, יש עכשיו יותר תכניות שכוללות דמויות נשיות בתפקידי מנהיגות, או שמאתגרות את תפקידי המגדר המסורתיים בדרכים אחרות. עם זאת, יש עדיין דרך ארוכה לעבור במונחים של השגת שוויון מגדרי וייצוג בתכניות אנימציה לילדים. במאמר הנוכחי, למיש ממפה את דימויי מגדר והמשפחה במדגם של תכניות טלוויזיה לילדים המשודרות בכבלים ובלוויין בישראל ומנתחת את ייצוג תפקידי המגדר וייצוג המגדרים השונים בתכניות אלה.