המאמר המעניין של יעל פרופר ויוליה מירסקי על החוויות וההצלחות של אנשים עם לקויות למידה באקדמיה ובהשכלה הגבוהה.
לקויות למידה עשויות להקשות על אנשים להצליח בהשכלה הגבוהה, אך לא למנוע זאת מהם. אנשים עם לקויות למידה יכולים להצליח בהשכלה הגבוהה, וכדי לתמוך בכך נדרשות כמה התאמות בעולם ההשכלה הגבוהה, שחלקן כבר נעשות בשנים האחרונות. לקויות למידה הן קבוצת הפרעות שיכולות להשפיע על יכולתו של האדם ללמוד ולעבד מידע. הפרעות אלה יכולות להשפיע על מגוון רחב של מיומנויות, כולל קריאה, כתיבה, מתמטיקה, שמירה על ריכוז לאורך זמן, ועוד. למרות קשיים אלה, אנשים עם לקויות למידה לעיתים קרובות מסוגלים להשיג הצלחה בהשכלה גבוהה. הדבר עשוי להיות כרוך בשימוש בטכנולוגיות מסייעות, כגון תוכנת מלל-לדיבור או בדיקת איות, כמו גם התאמות כגון תוספת זמן לבחינות, בחינות בעל-פה במקום בכתב וכיוצא באלה.
ישנם מספר משאבים זמינים לתמיכה בסטודנטים עם לקויות למידה בהשכלה גבוהה. מכללות ואוניברסיטאות רבות מנהלות מרכזי שירות המסוגלים לספק שירותים ותמיכה לסטודנטים עם לקויות למידה. בנוסף, ישנם מספר ארגונים וקבוצות תמיכה המספקים משאבים ותמיכה לסטודנטים עם לקויות למידה, ובכלל זה עזרי למידה, ושירותים המסייעים לסטודנטים לקבל את ההקלות המגיעות להם ממוסדות הלימוד. ככלל, בעוד אנשים עם לקויות למידה עשויים לעמוד בפני אתגרים נוספים בתחום ההשכלה הגבוהה הם יכולים להצליח בהשכלה הגבוהה, ובמיוחד אם ניתנות ההתאמות הנדרשות.
במאמר הנוכחי, יעל פרופר ויוליה מירסקי התמקדו בגורמים המאפשרים לאנשים עם לקויות למידה להצליח בהשכלה הגבוהה תוך שימוש בראיונות עומק עם עשרה מרואיינים בעלי תואר אקדמי שיש להם לקויות למידה.