הדרכה (סופרוויז'ן) היא מרכיב חיוני וקריטי בעבודתו של הפסיכולוג החינוכי. ראשית, ההדרכה מספקת לפסיכולוג תמיכה מקצועית ורגשית בעבודה המורכבת והמאתגרת עם תלמידים, הורים וצוותי חינוך. המפגש עם המדריך מאפשר עיבוד של דילמות וקשיים, ומניעת שחיקה. שנית, ההדרכה תורמת להתפתחות מקצועית מתמדת של הפסיכולוג באמצעות למידה מניסיונו העשיר של המדריך וקבלת משוב על הפרקטיקה המקצועית. שלישית, ההדרכה חיונית לשיפור מיומנויות כגון אבחון, טיפול, ייעוץ והתערבויות חינוכיות. המדריך מסייע בהתאמת הכלים לצרכים הייחודיים של הפסיכולוג והשטח. רביעית, ההדרכה תומכת ברווחה הנפשית של הפסיכולוג ועוזרת לו לשמור על גבולות מקצועיים בעבודה המורכבת עם ילדים ומתבגרים.
הדרכה איכותית לפסיכולוגים חינוכיים צריכה לכלול מספר מרכיבים עיקריים על מנת לקדם את ההתפתחות המקצועית ואת תחושת המסוגלות שלהם. ראשית, מתן משוב בונה והתאמה אישית של תכני ההדרכה לצרכים ולרמת הניסיון של המודרך. שנית, עידוד אוטונומיה הולכת וגדלה תוך ליווי צמוד ויצירת אווירת למידה נעימה ללא שיפוטיות. שלישית, שימת דגש על תרגול מעשי ויישום הנלמד באמצעות סימולציות ותרגול. ולבסוף, זמינות גבוהה של המדריך ויצירת קשר אישי ואמון עם המודרך.
מחקר זה עוסק במאפייני ההדרכה, האישיים והסביבתיים, הנקשרים להתפתחות ולמסוגלות המקצועית של המודרכים הנמצאים בתהליך ההדרכה. מטרת המחקר הנוכחי היא הרחבת הידע על מחויבות ארגונית של המדריך כמשתנה העשוי למתן את הקשר בין סגנון הדרכה לבין תחושת המסוגלות המקצועית של המודרך. המחקר הוא מחקר כמותי שהתבסס על שאלונים שמילאו 249 מודרכים בני 65-26 משפ"חים ברחבי הארץ.