דוגמאות

Children delay gratification for cooperative ends

דחיית סיפוקים של ילדים למטרות שיתוף פעולה

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Koomen, R., Grueneisen, S., & Herrmann, E. (2020). Children delay gratification for cooperative ends. Psychological science, 31(2), 139-148.‏

קבל תרגום מסוכם של המאמר

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

על מנת לשתף פעולה ביעילות, הן בתקשורת בקנה מידה קטן והן בבעיות בקנה מידה גדול, אנשים צריכים לעיתים קרובות לדחות סיפוקים (כלומר, לעמוד בפני פיתויים לטווח קצר לטובת מטרות משותפות לטווח ארוך). למרות שכישורי דחיית סיפוקים נחשבים בדרך כלל כקריטיים בהתפתחותם החברתית-קוגניטיבית של ילדים, רוב המחקרים שעסקו בנושא התמקדו כמעט אך ורק בקבלת החלטות של הפרט לגבי עצמו (דחייה של סיפוק מיידי למטרת השגת מטרה חשובה יותר בעתיד), וכמעט ולא עסקו בכלל בקבלת החלטות שיתופית, כלומר השפעת ההחלטה שלי גם על האחר והשפעת ההחלטה של האחר עליי. במחקר הנוכחי, זוגות של ילדים  קיבלו גרסה של מבחן המרשמלו המפורסם, שבה התוצאות של הילדים היו קשורות הדדית כך שהילדים תוגמלו רק אם שני חברי הזוג דחו סיפוקים. ילדים משתי תרבויות שונות מאוד (גרמניה וקניה) הציגו ביצועים טובים יותר באופן משמעותי מאשר ילדים שהשתתפו בניסוי בגרסה הרגילה של הניסוי, דבר המצביע על כך שילדים מוכנים יותר לדחות סיפוקים למטרות שיתוף פעולה מאשר למטרות אישיות. התוצאות הראו שמגיל צעיר, לילדים יש יכולת פסיכולוגית הדרושה על מנת להגיב ליחסי תלות חברתיים בדרכים שמסייעות להצלחה בשיתוף פעולה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Cooperation in small groups: The effect of group size

מנגנון תרומות התנדבותיות (Voluntary Contributions Mechanism – VCM) הפך להיות מסגרת ניסויים נפוצה מאוד למחקר שיתופי פעולה. במחקרים טיפוסיים הנבדקים מוקצים לקבוצות בנות n שחקנים.

לצפיה ←

מה צריך המדריך? הקשר בין מאפייני ההדרכה, האישיים והסביבתיים של המדריך, להתפתחות והמסוגלות המקצועית של המתמחים

הדרכה (סופרוויז'ן) היא מרכיב חיוני וקריטי בעבודתו של הפסיכולוג החינוכי. ראשית, ההדרכה מספקת לפסיכולוג תמיכה מקצועית ורגשית בעבודה המורכבת והמאתגרת עם תלמידים, הורים וצוותי חינוך. המפגש

לצפיה ←