מתן מידע מדויק ומקיף על תרופות למטופלים, בפרט לחמטופלים קשישים, מהווה מרכיב חיוני לבריאות איכותית. יש לכך חשיבות רבה. ראשית מבחינת בטיחות, על ידי הבנה מלאה של המטרה, המינון, תופעות לוואי אפשריות של התרופות שלהם, חולים יכולים לעזור למנוע טעויות תרופות, תופעות לוואי. בנוסף נמצא כי מטופלים שיש להם הבנה ברורה של התרופות שלהם ואת הסיבות לקחת אותם נוטים יותר לשתף פעולה ולהתמיד עם הטיפול התרופתי שנקבע שלהם.
העצמה: מתן מידע למטופלים על תרופותיהם מעצימה אותם לקחת חלק פעיל במערך הבריאות שלהם, ויכולה לטפח תחושה גדולה יותר של אמון ותקשורת בין המטופל לבין ספק שירותי הבריאות. ולבסוף מתן מידע למטופלים על תרומותיהם מהווה גם חובה משפטית לפי חוקי הסכמה מדעת של המטופל, המחייבים את ספקי שירותי הבריאות ליידע את המטופלים לגבי הסיכונים, היתרונות והחלופות הקשורים לטיפול.
לסיכום, מתן מידע מדויק ומקיף למטופלים קשישים ולמטופלים בכלל הוא לא רק חובה משפטית אלא גם קריטי להבטחת ביטחונם, קידום בריאותם והעצמתם של המטופלים. צוותי טיפול רפואי צריכים להקדיש את הזמן כדי להסביר באופן יסודי את התרופות שהם רושמים ולענות על כל שאלות המטופל כדי לשמור על בריאותם ועצמאותם.
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את חוויותיהם של מטופלים זקנים שבריריים בקבלת מידע על התרופות שלהם ועל השקפותיהם בנוגע לדרך בה המידע צריך להינתן בצורה הטובה ביותר.