דוגמאות

Frailty in elderly people

שבריריות בזקנים

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Clegg, A., Young, J., Iliffe, S., Rikkert, M. O., & Rockwood, K. (2013). Frailty in elderly people. The lancet, 381(9868), 752-762.

קבל תרגום מסוכם של המאמר

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

שבריריות היא מצב נפוץ בקרב מבוגרים המאופיין בירידה בתפקוד הפיזי והקוגניטיבי. שבריריות מוגדרת לעיתים קרובות כמצב של פגיעות מוגברת ללחצים, כגון מחלות או פגיעות, בשל הירידה ברזרבות של משאבים פיזיים, פסיכולוגיים וחברתיים. שבריריות יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו ועצמאותו של מבוגר, כמו גם על יכולתו להתאושש ממחלה או פציעה. חלק מהתסמינים הנפוצים של שבריריות כוללים חולשה, עייפות, מהירות הליכה איטית, פעילות גופנית מופחתת ואובדן משקל לא מכוון.
ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לשבריריות אצל מבוגרים, כולל מחלות כרוניות כגון מחלות לב, סוכרת ודלקת פרקים, כמו גם גורמי אורח חיים כגון תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית. עם זאת, ישנם צעדים שניתן לנקוט כדי להפחית את הסיכון של שבריריות ולשפר את הבריאות הכללית והרווחה בקרב מבוגרים. פעילות גופנית סדירה, כגון הליכה, אימוני כוח ופעילות איזון, תזונה בריאה ומאוזנת, מעורבות ופעילות חברתית נמצאו כתורמים להפחתת הסיכון של שבריריות. כמו כן, צמצום הסיכון למצבי פגיעה בריאותית אפשרי על ידי ניהול מצבים כרוניים ונטילת תרופות כמרשם ובדיקות תקופתיות אצל רופא או מטפל. חשוב לעבוד עם ספק שירותי בריאות כדי לפתח תוכנית אישית לניהול שבריריות, שכן הגישה הטובה ביותר תשתנה על בסיס הגורמים הבסיסיים וגורמים תורמים. על ידי נקיטת צעדים כדי לטפל בשבריריות, מבוגרים יכולים לשפר את איכות חייהם, לשמור על עצמאותם, ולהפחית את הסיכון שלהם לבעיות בריאות חמורות.

המאמר של קלג ואחרים, שפורסם ב-2013, הוא מחקר רב-השפעה בתחום הגריאטריה, אשר השפיעה באופן משמעותי על הבנת השבריריות בקרב מבוגרים. המחקר הציע הגדרה של שבריריות שאומצה באופן נרחב ועזרה לקדם את המחקר בתחום. מחקר זה היה אחד הראשונים לספק הגדרה מקיפה ומבוססת-ראיות של שבירות, והייתה לו השפעה ארוכת טווח על תחום הגריאטריה. אינדקס השבריריות, שפותח במסגרת המחקר, נמצא בשימוש נרחב לשם זיהוי מבוגרים אשר נמצאים בסיכון גבוה יותר לתוצאות בריאותיות שליליות, כמו נפילות, אשפוז ומוות.

המחקר של Clegg et al. (2013) גם סייע להעלות את המודעות לחשיבות שבריריות כבעיה בבריאות הציבור, והשפיע על פיתוח התערבויות שמטרתן לשפר את בריאות ורווחתם של מבוגרים. באופן כללי, המחקר של קלג ואחרים השפיע רבות על עיצוב ההבנה הנוכחית של שבריריות בקרב מבוגרים ועזר לקידום חקר השבריריות בקרב זקנים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Divorce and Health: Beyond Individual Differences

השפעת הגירושין על הבריאות יכולה להיות מורכבת ועשויה להשתנות בהתאם למגוון גורמים כגון גיל, מין, מצב סוציו-אקונומי, ומצבים בריאותיים קיימים. המחקר בנושא העלה מצאים שונים.

לצפיה ←