דוגמאות

Self-determination theory and physical activity: The dynamics of motivation in development and wellness

תאוריית ההכוונה העצמית ופעילות גופנית: הדינמיקה של מוטיבציה בהתפתחות ורווחה נפשית

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Ryan, R. M., Williams, G. C., Patrick, H. & Deci, E. L. (2009). Self-determination theory and physical activity: The dynamics of motivation in development and wellness. Hellenic journal of psychology, 6(2), 107-124.

קבל תרגום מסוכם של המאמר
2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

תאוריית ההגדרה העצמית (באנגלית: Self-determination theory, SDT), נקראת גם תיאוריית ההגדרה העצמית, היא מסגרת פסיכולוגית שמטרתה להסביר את המניעים וההתנהגויות של אינדיבידואלים בהקשרים שונים. תאוריה זו מציעה כי לאינדיבידואלים שלושה צרכים פסיכולוגיים מולדים: אוטונומיה, כשירות, וקשרי גומלין. כשהצרכים האלו מתמלאים, אנשים נוטים יותר לעשות דברים מתוך הנעה מהותית, כולל פעילות גופנית.

תאוריית ההגדרה העצמית מצביעה על כך שאנשים נוטים יותר לעסוק בפעילות גופנית כאשר הם חשים תחושה של אוטונומיה ושליטה על מעשיהם. משמעות הדבר היא כי אנשים נוטים יותר להשתתף בפעילות גופנית כאשר הם מרגישים שהם עושים בחירות התואמות את המטרות והערכים האישיים שלהם.

בנוסף, תאוריית ההגדרה העצמית מציעה כי אנשים נוטים יותר לעסוק בפעילות גופנית כאשר הם מרגישים מוכשרים ביכולתם לבצע את הפעילות. משמעות הדבר היא כי אנשים נוטים יותר להשתתף בפעילות גופנית כאשר הם מרגישים שיש להם את הכישורים והידע הדרושים כדי לבצע את הפעילות ביעילות.

לבסוף, תאוריית ההגדרה העצמית מציעה שאנשים נוטים יותר לעסוק בפעילות גופנית כאשר הם מרגישים תחושה של שייכות וחיבור לאחרים. משמעות הדבר היא כי אנשים נוטים יותר להשתתף בפעילות גופנית כאשר הם מרגישים שהם חלק מקהילה תומכת וכוללת.

באופן כללי, תאוריית ההגדרה העצמית מספקת מסגרת להבנת המוטיבציות וההתנהגויות של פרטים ביחס לפעילות גופנית. על ידי קידום אוטונומיה, יכולת, ושייכות, אנשים נוטים יותר לעסוק בפעילות גופנית שמונעת באופן מהותי ומיושרת עם המטרות והערכים האישיים שלהם. זה יכול להוביל לתחושה טובה יותר של רווחה ולמדדים בריאותיים משופרים הן במישור הפיזי והם במישור הנפשי.

המאמר בוחן דרך תת-תאוריות של תאוריית ההכוונה העצמית את נושא המוטיבציה לספורט ופעילות גופנית.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

The Intensity of Motivation

עוצמת המוטיבציה מתייחסת לרמת האנרגיה וההתלהבות שבן אדם משקיע כדי לשאוף למטרה או למשימה. היא משקפת את המידה שבה אדם מחויב ומעורב בפעילות מסוימת ואת

לצפיה ←

Motivation in Music Teaching and Learning

כדי לשמור על מעורבות התלמידים בלימודי מוזיקה, כדי ללמוד את היסודות של סולמות וארפג'ים, מורים למוזיקה חייבים תמיד להיות ערניים למה שמניע תלמידים ואיך ליישם

לצפיה ←

כמה מחשבות על הוראה

אחד הדברים הכי חשובים בלמידה הוא התשוקה ללמוד. מחקרים לכל שנות חקר החינוך הראו באופן עקבי שללא סקרנות וללא תשוקה ללמוד, קשה מאוד ללמוד וגם

לצפיה ←