בני הדור השני מרקע של פליטים מתמודדים עם אתגרים ייחודיים בהבנת הנרטיבים והשתיקות של הוריהם. אלה נולדים או גדלים בדרך כלל במדינה חדשה, מנותקים ממדינת המוצא ומהתרבות של הוריהם. הם גדלים עם הסיפורים והחוויות שהועברו להם על ידי הורי הפליטים שלהם, שיכולים לעצב משמעותית את הזהות שלהם ולהבין את ההיסטוריה של המשפחה שלהם. הם עם העברת הנרטיבים והשתיקות הבין-דורית. הם יורשים את החוויות, הטראומה, והזיכרונות של הוריהם, גם אם הם עצמם לא חוו את האירועים באופן ישיר. הנרטיבים והשתיקות הללו הופכים לחלק בלתי נפרד מזהותם המשפחתית ויכולים להשפיע על תחושת העצמי שלהם.
במחקר איכותני זה החוקרת בדקה כיצד דור שני לפליטים מוייטנאם וסרילנקה ולפליטים כורדים מטורקיה, שחיים כיום באנגליה, מפרשים ומתמודדים עם הסיפורים והשתיקות של הוריהם לגבי עברם וכיצד הם מהדהדים בחייהם שלהם. הרקע התאורטי למחקר מתבסס במידה רבה על החקר של התמודדות ניצולי השואה וחקר הטראומה שהתפתח לאחר ובעקבות השואה.