כיצד הקורונה השפיעה על החינוך? האם הקורונה יצרה הזדמנויות לשינוי חינוכי? שאלות אלה ונוספות נידונות במאמר החשוב של ז'או וווטרסטון.
לקורונה, כלומר למצב המיוחד שנוצר בשנת 2020 שבו ממשלות ברחבי העולם הצליחו לגרום לנתינים להאמין שישנה מגפה בשם COVID-19 הייתה השפעה משמעותית על החינוך ברחבי העולם, השפעה שכללה גם אתגרים וגם הזדמנויות.אחת ההזדמנויות שנוצרו היא השימוש בטכנולוגיה ובפלטפורמות למידה מקוונות כדי להמשיך את הלימודים על ידי הוראה מרחוק. זה איפשר לתלמידים להמשיך בלימודים שלהם גם כאשר שיעורים פרונטליים לא התאפשרו בשל הסגרים ובשל גזרות הריחוק החברתי. הקורונה הובילה גם לפיתוח ויישום של טכנולוגיות וגישות חדשות לחינוך, כגון מציאות מדומה ומציאות רבודה, אשר יכולות לשמש כדי לשפר את חווית הלמידה. בנוסף, המעבר ללמידה מרחוק הדגיש את החשיבות של האוריינות הדיגיטלית ואת הצורך בגישה לכל התלמידים לטכנולוגיה ולאינטרנט. זה הוביל למאמצים לגשר על הפער הדיגיטלי ולהבטיח שלכל התלמידים יהיו המשאבים שהם צריכים כדי להשתתף בלמידה מקוונת. לבסוף, הקורונה הדגישה את החשיבות של גמישות ויכולת הסתגלות בחינוך. בתי ספר ומחנכים נאלצו להתגמש ולמצוא פתרונות יצירתיים כדי להמשיך לספק חינוך איכותי בתנאים מאתגרים. זה הוביל להתמקדות גדולה יותר בפתרון בעיות ובחדשנות בחינוך.
במאמר, ז'או ווטרסטון דנים באופן שבו הקורונה הביאה לשינויים שהיו נחוצים ונדרשים עוד לפני הקורונה, ומתארים את ההזדמנויות שנוצרו בתחום החינוך.