בשנים האחרונות, השיח הציבורי במדיה החברתית מעורר דאגות הולכות וגוברות בנוגע לקיטוב פוליטי והקצנת דעות. הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות חשיפה למידע ממקורות שונים, אך גם ליצירת "אקו-צ'מבר" שבו משתמשים נחשפים בעיקר לדעות הדומות לשלהם. הבנת האופן שבו האלגוריתמים משפיעים על החשיפה הזו והאם היא אכן מחריפה את הפערים האידיאולוגיים הפכה לנושא מרכזי במחקר חברתי-טכנולוגי.
החוקרים במאמר זה ביקשו לבחון עד כמה חשיפה לתוכן פוליטי מצד מקורות בעלי דעות דומות משפיעה על עמדות המשתמשים ועל הקיטוב הכללי. כדי לענות על שאלה זו, הם ניתחו נתונים התנהגותיים מקיפים של משתמשי פייסבוק בארצות הברית במהלך הבחירות לנשיאות 2020 וביצעו ניסוי שדה רחב היקף עם עשרות אלפי משתתפים. הגישה השיטתית והקפדנית של המחקר מאפשרת לשפוך אור על תהליכים מורכבים של חשיפה והקצנה ברשתות החברתיות, ומציבה בסיס לשאלות משמעותיות על השפעת הטכנולוגיה על הדמוקרטיה והדיאלוג הציבורי.