מורים ממלאים תפקיד חשוב במניעת הנשירה מבית הספר, מצב שבו תלמידים נושרים מבית הספר או לא מצליחים להשלים את השכלתם. בעוד שישנם גורמים שונים אשר יכולים להוביל לנשירה מבית הספר, כולל מצב סוציו-אקונומי, בעיות נפשיות ובעיות משפחתיות, מורים יכולים להשפיע באופן משמעותי על מניעת נשירה על ידי התמקדות במספר תחומים מרכזיים.
ראשית, מורים יכולים ליצור סביבה כיתתית חיובית ותומכת המקדמת תחושת שייכות ומעורבות בין תלמידים. כאשר התלמידים מרגישים שהם מוערכים, מכובדים ומבינים על ידי המורים שלהם, הם נוטים יותר להיות בעלי מוטיבציה להישאר בבית הספר ולהשלים את החינוך שלהם. מורים יכולים להשיג זאת על ידי היכרות אישית עם התלמידים שלהם, מתן עידוד ותמיכה, ויצירת כיתה בטוחה ומכילה בה כל התלמידים מרגישים רצויים.
שנית, מורים יכולים לספק תמיכה אקדמית לתלמידים שאולי מתקשים בלימודיהם. על ידי זיהוי תלמידים הנמצאים בסיכון של נפילה או כישלון, מורים יכולים להציע התערבויות ממוקדות כגון הוראה נוספת, תמיכה של אחד-על-אחד, או התאמות כדי לעזור להם להצליח. מורים יכולים גם להציע משוב והדרכה מותאמים אישית כדי לעזור לתלמידים לשפר את הכישורים והאמון האקדמיים שלהם.
אולם על מנת לעשות זאת נדרשים למורים משאבים מערכתיים וכן משאבים נפשיים. מאמר זה בחן האם תחושת סיפוק הצרכים של המורה מסייעת לו למנוע נשירת תלמידים מכיתתו, באמצעות מחקר כמותי שנערך בארבעה תיכונים במגזר הבדואי.