האם ניתן ללמד חשיבה יצירתית – ומהי בכלל בעיני מחנכי הדור הבא? במאה ה־21, יצירתיות הפכה לאחת המיומנויות החשובות ביותר במערכת החינוך, ומערכות רבות בעולם מציבות אותה בראש סדר העדיפויות. בישראל הולכת וגוברת ההבנה כי היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, להתמודד עם שינויים ולפתח רעיונות מקוריים היא תנאי להצלחה אישית וליצירת חברה דינמית וצומחת. בשדה החינוך לגיל הרך, היצירתיות זוכה לחשיבות מיוחדת הן בגלל ההשפעה המכרעת של שנות החיים הראשונות על עתיד הילד, והן משום שמעט מאוד מחקרים בארץ עסקו בדיוק באוכלוסיית הגננות לעתיד.
בעקבות המגמה הזו התגבשה שאלת מחקר מסקרנת: כיצד סטודנטים להוראה לגיל הרך תופסים את מושג החשיבה היצירתית, ואיך התפיסות האלה משפיעות על הדרך שבה הם מתמודדים עם אתגרים במערכת החינוך? מה לדעתם הופך גננת או ילד ליצירתיים, ומה מבחינתם נדרש כדי להפעיל חשיבה יצירתית במסגרת הגן? החוקרות ביקשו להתחקות אחר התשובות לשאלות הללו במחקר מעמיק שכלל עשרות סטודנטים ממכללות שונות בארץ, תוך שימוש בשאלונים איכותניים וכמותיים שנבנו במיוחד לצורך זה. אך מה גילו – והאם יש באמת פער בין הידע התיאורטי להתמודדות המעשית? על כך ועוד מחכה לקוראי המאמר.