כדי לשמור על מעורבות התלמידים בלימודי מוזיקה, כדי ללמוד את היסודות של סולמות וארפג'ים, מורים למוזיקה חייבים תמיד להיות ערניים למה שמניע תלמידים ואיך ליישם את המניעים האלה כדי לשפר את הישגי התלמידים במוזיקה. מטרתו של מאמר זה היא לספק סקירה כללית של החשיבה הפדגוגית לגבי מוטיבציה להישגים מנקודת המבט פסיכולוגית, חינוכית, ושל חינוך מוזיקלי בפרט. מסקירה זו המחבר מפיק מודל תאורטי של הנעה להישגים במוזיקה ומתאר את השלכותיו.
המאמר פורסם לראשונה:
Asmus, E. P. (1992). Motivation in music teaching and learning. The Quarterly Journal of Music Teaching and Learning, 4(4), 5-32.
אך בשל חשיבותו זכה לפרסום חוזר בכתב העת Visions of Research in Music Education בשנת 2021.