דוגמאות

The Intensity of Motivation

עוצמת המוטיבציה

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Brehm, J. W., & Self, E. A. (1989). The intensity of motivation. Annual review of psychology, 40(1), 109-131.

קבל תרגום מסוכם של המאמר
2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

עוצמת המוטיבציה מתייחסת לרמת האנרגיה וההתלהבות שבן אדם משקיע כדי לשאוף למטרה או למשימה. היא משקפת את המידה שבה אדם מחויב ומעורב בפעילות מסוימת ואת כמות המאמץ שהוא מוכן להשקיע על מנת להשיג את יעדיו. ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על עוצמת המוטיבציה, למשל בהירות מטרה: ככל שהמטרה מוגדרת יותר וספציפית, כך סביר שאדם יהיה יותר בעל מוטיבציה לרדוף אחריה.

גורמים נוספים הם מסוגלות ואוטונומיה: כאשר אדם מרגיש כשיר ובעל יכולת ומסוגלות בתחום מסוים, סביר יותר להניח כי הוא יהיה בעל מוטיבציה גבוהה להשיג מטרות קשורות. אדם שחש כי יש לו שליטה על פעולותיו ועל החלטותיו שלו, סביר יותר שהוא יהיה בעל מוטיבציה גבוהה להשיג את מטרותיו.

כמו כן, כאשר אדם מאמין שמטרה או משימה היא בעלת משמעות ורלוונטית לערכים או לאינטרסים האישיים שלו, סביר יותר להניח שהוא יהיה בעל מוטיבציה גבוהה לרדוף אחריה. בנוסף נמצא כי מוטיבציה פנימית היא חזקה יותר ממוטיבציה חיצונית: כאשר אדם מוּנָע באופן מהותי, כלומר הוא מונע על ידי גורמים פנימיים כגון עניין אישי, הנאה, או תחושה של הישג, הוא בדרך כלל מונע באופן אינטנסיבי יותר מאשר אדם המונע מתגמולים חיצוניים או לחץ.

באופן כללי, עוצמת המוטיבציה יכולה להשתנות בהתאם לפרט ולנסיבות הספציפיות, אבל היא משחקת תפקיד קריטי בהנעת התנהגות ועזרה לאנשים להשיג את מטרותיהם. מאמר סקירה זה עוסק בקשרים השונים בין קושי ואתגר לעוצמת המוטיבציה, ונעזר בממצאים מחקרים שונים בכדי לבסס את טענתו.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

התרומות הייחודיות של תמיכה באוטונומיה ושל דיכויה לניבוי חוויית למידה מיטבית בקרב תלמידים בדואים: בחינת תאוריית ההכוונה העצמית בחברה קולקטיביסטית

תאוריית ההגדרה העצמית (באנגלית: Self-determination theory ובעברית נקראת גם תיאוריית ההגדרה העצמית) היא תיאוריה פסיכולוגית המתארת כיצד המוטיבציה וההתנהגות של בני אדם מושפעים מהצרכים הפסיכולוגיים

לצפיה ←

The Effects of Divorce on Children

גירושין יכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על הרווחה הרגשית, החברתית והפסיכולוגית של הילדים. ילדים עלולים לחוות מגוון רחב של רגשות, כולל עצב, כעס, בלבול וחרדה.

לצפיה ←

ילדים מתגרשים מהוריהם?!

ניכור הורי הוא מונח המתייחס לפעולות מכוונות או לא מכוונות של הורה אחד להפנות את ילדו נגד ההורה השני, אשר לעיתים קרובות מביאות לניכור של

לצפיה ←