דוגמאות

"בין עור ברווז לעור פיל" – פסיכודרמטולוגיה וטיפול בבעיות עור

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

מנדלקרן, א. ואדרי, נ. (2020). "בין עור ברווז לעור פיל" – פסיכודרמטולוגיה וטיפול בבעיות עור. פסיכואנליטיקה, 77, 20-27.

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

פסיכודרמטולוגיה היא תחום חדש יחסית המתמקד באינטראקציה בין הנפש והעור. זהו תחום מחקר בין-תחומי המאגד תחתיו את תחומי הדרמטולוגיה והפסיכולוגיה. פסיכודרמטולוגיה מנסה להבין את הקשר בין גורמים פסיכולוגיים כגון מתח, חרדה ודיכאון, לבין בעיות עור כגון פסוריאזיס, אקזמה, אקנה ורוזציאה.

תחום הפסיכודרמטולוגיה חוקר את יחסי הגומלין המורכבים בין העור לבין מערכות העצבים, מערכת החיסון והמערכת האנדוקרינית. הוא גם מבקש לזהות את הגורמים הפסיכולוגיים והחברתיים שיכולים להשפיע על בריאות העור, כגון ההשפעות של מתח, גורמי סגנון חיים, ומצבים רגשיים על תנאי העור.

טיפולים פסיכודרמטולוגיים כוללים לעיתים קרובות שילוב של טיפולים דרמטולוגיים והתערבויות פסיכולוגיות, כגון טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, טכניקות הרפיה, ושיטות מודעות. טיפולים אלו יכולים לסייע בשיפור הן ברווחתם הנפשית של מטופלים והן במצב העור שלהם.

במאמר זה החוקרים דנים בגישות שונות לטיפול ודוגמאות לטיפולים בגישות אלה, וכן מציגים מקרה של טיפול פסיכודרמטולוגי בפסוריאזיס.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

הגוף החושב

השאלה היכן ממוקמת התודעה היא נושא שנוי במחלוקת ומורכב בפילוסופיה, מדעי המוח ומדעי הקוגניציה. ישנם חוקרים הטוענים כי התודעה ממוקמת אך ורק במוח, וכי היא נובעת

לצפיה ←

The importance of stupidity in scientific research

בהקשרים מסוימים, "טיפשות פרודוקטיבית" עשויה להצביע על הרעיון כי אימוץ רמה מסוימת של בורות או נכונות ליטול סיכונים יכול להוביל לפתרונות יצירתיים וחדשניים. המשמעות היא

לצפיה ←