דוגמאות

החינוך הערבי בישראל: סוגיות ודילמות

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

אבו-סעד, א. וחליל, מ. (2009). החינוך הערבי בישראל: סוגיות ודילמות. אלנבראס, 5, 21-52.

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

המאמר מציג אספקטים שונים של מערכת החינוך הערבית בישראל, החל מהרכב, דרך ציונים והישגים, ועד מטרות ויעדים, ועוד.

מערכת החינוך הערבית בישראל מתמודדת עם מספר אתגרים. אתגר מרכזי אחד הוא העדר מימון ומשאבים בהשוואה למערכת החינוך היהודית. אתגר זה יכול להוביל למתקנים נחותים יותר, לחומרים מיושנים ולמחסור בפעילויות חוץ-לימודיות ושירותי תמיכה לתלמידים ערבים. אתגר נוסף הוא מחסום השפה עבור סטודנטים ערבים שאינם דוברי עברית כשפה ראשונה. דבר זה עלול להקשות עליהם להשתתף באופן מלא וליהנות מהיתרונות מהחינוך שלהם במדינה שבה השפה השלטת היא השפה העברית, ובמיוחד בהשכלה הגבוהה. בנוסף, קיים פער משמעותי בהישגים בין סטודנטים ערבים ויהודים בישראל. סטודנטים ערבים נוטים לקבל ציונים נמוכים יותר במבחנים סטנדרטיים ושיעורי השגת תעודת הבגרות שלהם נמוכים יותר. ניתן לייחס מצב זה למגוון של גורמים, כולל היעדר משאבים ומחסומי שפה שהוזכרו לעיל, וכן גורמים חברתיים ותרבותיים. בנוסף לכך, ישנו מחסור ברגישות תרבותית בבתי הספר בישראל. תלמידים ערבים עלולים להרגיש נדחקים לשוליים או לא להיות מובנים כתוצאה ממחסור במורים וחומרי לימוד ערביים המשקפים את התרבות וההיסטוריה שלהם.

לאור אתגרים אלה ואתגרים נוספים, מטרת מחקרם של אבו-סעד וחליל היא לתאר את מצבה של מערכת החינוך הערבית בישראל במונחים של המצב הנוכחי וכן במונחים של מטרות ותכניות להמשך.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

מה צריך המדריך? הקשר בין מאפייני ההדרכה, האישיים והסביבתיים של המדריך, להתפתחות והמסוגלות המקצועית של המתמחים

הדרכה (סופרוויז'ן) היא מרכיב חיוני וקריטי בעבודתו של הפסיכולוג החינוכי. ראשית, ההדרכה מספקת לפסיכולוג תמיכה מקצועית ורגשית בעבודה המורכבת והמאתגרת עם תלמידים, הורים וצוותי חינוך. המפגש

לצפיה ←

מתקשים למצוא מאמרים אקדמיים בנושא שאתם מחפשים?

    כתבו לנו וננסה לעזור לכם:

    צריכים עזרה בסיכום מאמרים או בכתיבה אקדמית?

      כתבו לנו וננסה לעזור לכם: