דוגמאות

כמה מחשבות על הוראה

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

אפשטיין-ינאי, מ. (2012). כמה מחשבות על הוראה. אנליזה ארגונית, 17, 29-39.

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

אחד הדברים הכי חשובים בלמידה הוא התשוקה ללמוד. מחקרים לכל שנות חקר החינוך הראו באופן עקבי שללא סקרנות וללא תשוקה ללמוד, קשה מאוד ללמוד וגם ללמד. התשוקה ללמוד היא קריטית הן לתלמידים והן למורים בתהליך החינוכי. כשהתלמיד רוצה ללמוד, יש לו מוטיבציה גדולה יותר לקחת חלק בתהליך הלמידה. מוטיבציה היא גורם מפתח בהנעת התלמידים לחפש ידע ולהתעקש בהתמודדות עם אתגרים. התשוקה ללמוד מובילה גם ללמידה פעילה. תלמידים המעוניינים בנושא מסוים ישאלו יותר שאלות, ישתתפו בדיונים וילמדו את הנושא לעומק. כמו כן, פיתוח הרצון ללמוד יוצר הרגל של למידה לאורך החיים. תלמידים בעלי מוטיבציה ללמוד נוטים יותר להמשיך בחינוך מעבר לכיתות ולאורך חייהם. לכן, חשוב שמורים יטפחו תשוקה ללמוד בקרב התלמידים. ניתן להשיג זאת על ידי יצירת סביבת למידה חיובית, מתן חומרי למידה מעורבים, ועידוד השתתפות פעילה. על ידי עזרה לתלמידים לפתח את הרצון ללמוד, מורים יכולים לעזור להם לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם ולהפוך ללומדי למידה לאורך החיים.

אך למרות החשיבות הרבה של התשוקה ללמוד, נושא זה נעדר כמעט לחלוטין מתחום הכשרת המורים. במאמר חשוב זה, ד"ר מילי אפשטיין-ינאי דנה באופן שבו הוראה ולמידה באות לידי ביטוי בתהליך הכשרת המורים. החוקרת מתמקדת באלמנטים חשובים של הלמידה כמו פליאה, סקרנות וחקרנות ובאופן שבו הם יכולים לבוא לידי ביטוי בתהליך ההוראה-למידה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך