דוגמאות

לא דיברנו עוד על אהבה: מודל לניתוח מערכות יחסים זוגיות בפרסומות בטלוויזיה בישראל

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

רוט־כהן, א. וצימנד־שיינר, ד. (2019). לא דיברנו עוד על אהבה: מודל לניתוח מערכות יחסים זוגיות בפרסומות בטלוויזיה בישראל. סוגיות חברתיות בישראל, 27, 231-205.

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

האהבה היא אחד המושגים האנושיים החזקים והעמוקים ביותר, אך בעולם המודרני היא הופכת לא פעם למוצר צריכה, למראה ולמיתוג. בעידן שבו הרגש משמש מנוע שיווקי מרכזי, הפרסום בטלוויזיה משקף את הדרך שבה חברה שלמה תופסת זוגיות, אינטימיות ותשוקה. בישראל, שבה מתקיימים במקביל ערכים מסורתיים של משפחה ונישואין לצד תרבות מערבית גלובלית ותחרותית, הייצוגים של אהבה בפרסומות חושפים את המתח שבין שמרנות לחופש, בין רגש לאינטרס כלכלי.

מתוך סקרנות להבין כיצד החברה הישראלית מציגה ומפרשת את האהבה על המסך, נשאלה השאלה אילו סוגים של מערכות יחסים זוגיות מופיעים בפרסומות, כיצד הן מתוארות ומה מקומן ביחס למותגים ולמסרים השיווקיים. המחקר ביקש לגלות האם האהבה בפרסום נתפסת כערך רגשי אמיתי או כאמצעי למכור מוצרים, והאם היחסים המוצגים משקפים את המציאות התרבותית או מעצבים אותה מחדש.

כדי לענות על שאלות אלה נבחנו אלפי פרסומות ששודרו בטלוויזיה הישראלית לאורך שנה שלמה, תוך ניתוח שיטתי של עלילות, דמויות, סוגי קשרים ומרכיבי אהבה על פי מודלים פסיכולוגיים מוכרים. החוקרות ביקשו לחשוף את הדפוסים הסמויים שמאחורי הדימויים – איך תשוקה, אינטימיות ומחויבות מתורגמות לשפה פרסומית, ואילו מסרים על זוגיות וחברה עולים מהם. התשובות, המורכבות והמפתיעות, ממתינות לגילוי בין דפי המאמר עצמו.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך