בעיות משמעת בכיתה הן תופעה שמעסיקה מורים, תלמידים והורים לאורך דורות, אך בשנים האחרונות הן קיבלו ממדים חדשים בשל שינויים חברתיים, תרבותיים וטכנולוגיים. השאלה כיצד יש לשמור על סדר, סמכות ואקלים לימודי ראוי הפכה לרלוונטית במיוחד בתקופה שבה מושגים כמו הכלה, אוטונומיה, רגישות ומוגנות תופסים מקום מרכזי בשיח החינוכי. מורים מוצאים את עצמם נדרשים להתמודד עם סיטואציות מורכבות, לעיתים מבלי לקבל את ההכשרה או התמיכה המתאימה לכך, וההתמודדות האישית והרגשית עם מקרים של הפרעה, אלימות או חוסר כבוד עשויה להשפיע על חוויית ההוראה כולה.
מתוך נקודת מוצא זו, עלתה השאלה מהן תפיסותיהן, חוויותיהן ודרכי ההתמודדות של מחנכות כיתה בבתי ספר יסודיים לנוכח בעיות משמעת. הסקרנות המחקרית נגעה לא רק בזיהוי דרכי הפעולה הננקטות בזמן אמת, אלא גם בהבנת התחושות שמלוות את המחנכות, הזיכרונות שנותרו עמן והמערכות שהן פונות אליהן בעת הצורך. כדי לענות על שאלות אלו, נאספו ראיונות עומק עם מחנכות שונות, נותחו תמות מרכזיות מתוכן, ונבחנו דפוסי ההתמודדות והעמדות שהן מבטאות. הקוראים מוזמנים להיכנס לעולמן של המחנכות, כפי שהוא נחשף במלוא עוצמתו האישית והמקצועית.






