דוגמאות

"We Want to Be Educated!" A Thematic Analysis of Gifted Students’ Views on Education in Norway

“אנחנו רוצים לקבל חינוך!” ניתוח תמטי של דעותיהם של תלמידים מחוננים על החינוך בנורווגיה

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Lenvik, A., Hesjedal, E., & Øen Jones, L. (2021). " We Want to Be Educated!" A Thematic Analysis of Gifted Students' Views on Education in Norway. Nordic Studies in Education, 41(3), 219–238.

קבל תרגום מסוכם של המאמר
2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

גישתם של תלמידים מחוננים על החינוך עשויה להשתנות באופן משמעותי בהתאם לניסיון האישי שלהם, לאישיותם ולסביבות החינוך הספציפיות שהם פוגשים. עם זאת, ישנם כמה נושאים נפוצים כי לעתים קרובות להתעורר כאשר דנים איך תלמידים מחוננים תופסים וחווים חינוך:

  • רצון לאתגר: תלמידים מחוננים מבטאים לעיתים קרובות רצון חזק לאתגר אינטלקטואלי ולמעורבות. הם עשויים למצוא תוכניות לימודים סטנדרטיות כחזרתיות או איטיות מדי, והם מחפשים הזדמנויות להעמיק לתוך נושאים שמעניינים אותם.
  • תסכול מחוסר תוכן מאתגר: תלמידים מחוננים רבים חשים תסכול כאשר אינם מאותגרים כראוי בכיתה. הם עשויים להיות מנותקים או משועממים אם החומר המוצג אינו תואם את יכולות הלמידה המתקדמות שלהם.
  • עניין בלמידה בהכוונה עצמית: תלמידים מחוננים מעדיפים לרוב הזדמנויות ללמידה בהכוונה עצמית, שם הם יכולים לחקור נושאים של עניין אישי בקצב שלהם. הם עשויים לחפש משאבים נוספים מחוץ לכיתות כדי להרוות את צמאונם לידע.
  • צרכים חברתיים ורגשיים: לתלמידים מחוננים יש צרכים חברתיים ורגשיים ייחודיים. הם עשויים להרגיש שונים מחבריהם, מה שיכול להוביל לתחושת בידוד או קושי ביצירת קשרים משמעותיים. הם אולי יעריכו סביבה חינוכית שמטפחת תחושת שייכות ותומכת ברווחה הרגשית.
  • הכרה והבנה: תלמידים מחוננים מעריכים הכרה והבנה של יכולותיהם. הם רוצים מורים שיכירו בחוזקות שלהם ויספקו תמיכה ואתגרים מתאימים שיעזרו להם לצמוח אקדמית ואישית.
  • איזון בין פעילות אקדמית ופעילויות מחוץ לבית: בעוד פעילות אקדמית היא חינוית לתלמידים מחוננים, הם מעריכים הזדמנויות לעסוק בפעילויות מחוץ לבית הספר, תחביבים, או ספורט. מציאת איזון בין עיסוקיהם האקדמיים לבין האינטרסים האישיים חשובה להתפתחותם ההוליסטית.
  • אינטראקציה בין עמיתים ושיתופי פעולה: תלמידים מחוננים נהנים לעיתים קרובות לעבוד עם תלמידים בעלי דעות דומות החולקים את התשוקה שלהם ללמידה. פעילויות קבוצתיות ופרויקטים שיתופיים יכולים להיות מוגשים עבורם, משום שהם מעריכים את ההזדמנות להחליף רעיונות וללמוד מאחרים.
  • מורים מעוררי השראה ומעודדים: תלמידים מחוננים מונעים לעתים קרובות על ידי מורים שמעוררים בהם השראה ומעודדים אותם להרחיב את הגבולות שלהם. למורה תומך ומטפח יכולה להיות השפעה משמעותית על המסע החינוכי שלו.
  • להתמקד ביישומי העולם האמיתי: תלמידים מחוננים עשויים להעריך למידה הקשורה ליישומים בעולם האמיתי ולפתרון בעיות. הם עשויים למצוא חוויות מעשיות יותר מרגשות ורלוונטיות יותר לחייהם.
  • הזדמנויות לצמיחה אישית: תלמידים מחוננים יכולים להעריך את החינוך לא רק לרכישת ידע אלא גם לצמיחה והתפתחות אישית. הם עשויים לראות בחינוך אמצעי לבחון את זהותם, ערכיהם ושאיפותיהם העתידיות.

 

מחקר איכותני זה התבסס על ראיונות עם 17 תלמידים בני 12-15 בנורבגיה וביקש לבחון את דעותיהם והשקפותיהם לגבי החינוך שהם מקבלים. ממצאי ניתוח התוכן של הראיונות נידונים על רקע המדיניות החינוכית הנהוגה במדינה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Gender Role Portrayal and the Disney Princesses

מחקר איכותני שבוחן את המאפיינים ההתנהגותיים של דמויות נשיות וגבריות בסרטי דיסני, באמצעות ניתוח תוכן מקודד. הנסיכות של דיסני מהוות נושא לדיונים וניתוחים רבים העוסקים

לצפיה ←

Motivation in Music Teaching and Learning

כדי לשמור על מעורבות התלמידים בלימודי מוזיקה, כדי ללמוד את היסודות של סולמות וארפג'ים, מורים למוזיקה חייבים תמיד להיות ערניים למה שמניע תלמידים ואיך ליישם

לצפיה ←

מתקשים למצוא מאמרים אקדמיים בנושא שאתם מחפשים?

    כתבו לנו וננסה לעזור לכם:

    צריכים עזרה בסיכום מאמרים או בכתיבה אקדמית?

      כתבו לנו וננסה לעזור לכם: