דוגמאות

מה מעכב את שילוב הטכנולוגיה בהוראה? המחסום הדיסציפלינרי: המקרה של הוראת שפת אם

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

אבידב-אונגר, א. ועמיר, ע. (2018). מה מעכב את שילוב הטכנולוגיה בהוראה? המחסום הדיסציפלינרי: המקרה של הוראת שפת אם. בתוך י. עשת-אלקלעי, א. בלאו, א. כספי, ש. אתגר, נ. גרי, י. קלמן ו-ו. זילבר-ורוד (עורכים), ספר הכנס השלושה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. רעננה, האוניברסיטה הפתוחה.

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

בעידן שבו הטכנולוגיה שזורה כמעט בכל תחום בחיינו, מערכת החינוך נדרשת להתמודד עם האתגר של שילוב כלים דיגיטליים בהוראה באופן שמעשיר את הלמידה ומפתח מיומנויות של המאה ה־21. למרות ההתקדמות המרשימה בתשתיות ובהנגשת הטכנולוגיה לבתי הספר, לא בכל מקצוע ניכרת אותה רמת הטמעה בפועל. אחד התחומים שמעורר עניין מיוחד הוא הוראת שפת אם, שבו נשאלת השאלה – האם וכיצד יכולים כלים דיגיטליים לתרום להוראת קריאה, כתיבה והבנה?

החוקרות ביקשו לבדוק מה עשוי לעכב את שילוב הטכנולוגיה דווקא בתחום זה, ומהם המחסומים שאינם נובעים מהיעדר ציוד או מיומנות טכנית בלבד. הן התמקדו במורים לשפת אם, ניסו להבין את תפיסותיהם ואת מידת השליטה שלהם בכלים הדיגיטליים, ובחנו כיצד כל אלה משפיעים על השימוש שהם עושים בהם בכיתות. כדי לענות על השאלות הללו, הן פנו למאות מורים ברחבי הארץ, אספו מהם נתונים כמותיים ואיכותניים, וניתחו אותם במטרה לחשוף את הגורמים העמוקים שמעצבים את דפוסי ההוראה בעידן הדיגיטלי. מה עלה מהבדיקה הזו? קראו את המאמר וגלו.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

כמה מחשבות על הוראה

אחד הדברים הכי חשובים בלמידה הוא התשוקה ללמוד. מחקרים לכל שנות חקר החינוך הראו באופן עקבי שללא סקרנות וללא תשוקה ללמוד, קשה מאוד ללמוד וגם

לצפיה ←

Reform ripples: The role of recontextualization in scaling up

התערבויות חינוכיות יכולות להשפיע באופן נרחב על המחוזות בהם הן מיושמות, מעבר לתוצאות המיועדות להן. ההשפעות החיוביות האפשריות כוללות צמיחה כלכלית משופרת, מעורבות קהילתית מוגברת,

לצפיה ←

הקשר שבין הישגים בהבנת הנקרא ובין מוטיבציה לקריאה ודימוי עצמי בקרב תלמידי כיתה ד' בבית ספר ממלכתי ובבית ספר ממלכתי- דתי

הבנת הנקרא היא מיומנות יסודית וקריטית המסייעת להצלחת התלמידים בלימודים ובהמשך החיים. מעבר ליכולת לקרוא מילים ולהפענח אותן, המשמעות האמיתית של הקריאה טמונה ביכולת להפיק

לצפיה ←

Motivation in Education

  מוטיבציה היא גורם חיוני בחינוך שמשפיע על ההצלחה של תלמידים בעיסוקיהם האקדמיים. היא ממלאת תפקיד מכריע בקביעת רמת המעורבות, ההתמדה והביצועים הכוללים של התלמידים.

לצפיה ←

מתקשים למצוא מאמרים אקדמיים בנושא שאתם מחפשים?

    כתבו לנו וננסה לעזור לכם:

    צריכים עזרה בסיכום מאמרים או בכתיבה אקדמית?

      כתבו לנו וננסה לעזור לכם: