בעידן שבו הטכנולוגיה שזורה כמעט בכל תחום בחיינו, מערכת החינוך נדרשת להתמודד עם האתגר של שילוב כלים דיגיטליים בהוראה באופן שמעשיר את הלמידה ומפתח מיומנויות של המאה ה־21. למרות ההתקדמות המרשימה בתשתיות ובהנגשת הטכנולוגיה לבתי הספר, לא בכל מקצוע ניכרת אותה רמת הטמעה בפועל. אחד התחומים שמעורר עניין מיוחד הוא הוראת שפת אם, שבו נשאלת השאלה – האם וכיצד יכולים כלים דיגיטליים לתרום להוראת קריאה, כתיבה והבנה?
החוקרות ביקשו לבדוק מה עשוי לעכב את שילוב הטכנולוגיה דווקא בתחום זה, ומהם המחסומים שאינם נובעים מהיעדר ציוד או מיומנות טכנית בלבד. הן התמקדו במורים לשפת אם, ניסו להבין את תפיסותיהם ואת מידת השליטה שלהם בכלים הדיגיטליים, ובחנו כיצד כל אלה משפיעים על השימוש שהם עושים בהם בכיתות. כדי לענות על השאלות הללו, הן פנו למאות מורים ברחבי הארץ, אספו מהם נתונים כמותיים ואיכותניים, וניתחו אותם במטרה לחשוף את הגורמים העמוקים שמעצבים את דפוסי ההוראה בעידן הדיגיטלי. מה עלה מהבדיקה הזו? קראו את המאמר וגלו.