הבנת הקשר בין עמדות ההורים כלפי תפקידי מגדר לבין האופן שבו ילדים מסתגלים חברתית היא סוגיה מרתקת ורבת השפעה על עולמם של ילדים ומתבגרים בעידן שבו מושגים של משפחה, מגדר וזהות נמצאים בתהליך מתמיד של שינוי. בעוד שבעבר היה מקובל להניח כי ההורים רק מעבירים לילדיהם ערכים חברתיים בסיסיים, כיום מתברר כי לתפיסותיהם בנוגע לחלוקת התפקידים בין נשים וגברים יש תפקיד עמוק בעיצוב תפיסת הזהות של הילד ובהתנהלותו החברתית.
המחקר שבמרכז המאמר מבקש לבחון כיצד עמדות ההורים כלפי תפקידי מגדר משפיעות על הסתגלותם החברתית של ילדים, תוך השוואה בין משפחות חד-הוריות לדו-הוריות. מעבר לכך, הוא מתמקד בתהליך המתווך, הזהות הבין-דורית, ומנסה להבין האם וכיצד הדרך שבה ילדים תופסים את עצמם ביחס לדור ההורים משפיעה על התוצאה החברתית.
השאלות שמניעות את המחקר נוגעות ליחסי הגומלין המורכבים שבין מבנה המשפחה, עמדות מגדריות וזהות עצמית. כיצד תפיסות מגדריות שמקורן בדור ההורים משתקפות בחיי הילדים? האם למשפחות חד-הוריות יש דינמיקה שונה בתחום זה מזו של משפחות דו-הוריות? וכיצד זהות בין-דורית יכולה לגשר או להחריף את הפערים הללו?
כדי לענות על שאלות אלו, החוקרים בחנו מדגם רחב של משפחות, ניתחו עמדות הורים וילדים באמצעות כלים פסיכולוגיים מתוקפים, ובדקו את הקשרים בין עמדות, זהות והסתגלות חברתית באמצעות מודלים סטטיסטיים מורכבים. הממצאים שהם גילו מאירים באור חדש את האופן שבו ערכים משפחתיים ומגדריים מעצבים את התפתחות הילד – קראו עליהם במאמר המלא.






