דוגמאות

Politics and Children’s Books: Evidence from School Library Collections

פוליטיקה וספרי ילדים: עדויות מאוספי ספריות בית הספר

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Mumma, K. S. (2023). Politics and Children's Books: Evidence from School Library Collections. Annenberg Institute at Brown University EdWorkingPaper, 22(693), 1-35.

קבל תרגום מסוכם של המאמר

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

לעיתים קרובות, ספריות בתי ספר צריכות לנווט במערכת מורכבת של שיקולים בבחירת ספרים עבור האוסף שלהן. ערכים אלה כוללים, בין היתר, ערכים חינוכיים, איכות ספרותית, שייכות גיל ורלוונטיות תרבותית. עם זאת, גורמים פוליטיים עשויים אף הם להיכנס לתמונה, במיוחד במקרים שבהם חלק מהספרים או הנושאים מעוררי מחלוקת, או שיש להם התנגדות מצד חברי הקהילה.

לדוגמה, בארצות הבית היו לא מעט מקרים בהם הורים או קבוצות עניין התנגדו להמצאותם של ספרים מסוימים בספריות של בתי ספר, כשהם מביעים חששות בנוגע לתוכן או לנושא שלהם. במקרים מסוימים, התנגדויות אלה הובילו להסרת או הגבלת ספרים מאוספי הספרייה.

בנוסף, החלטות לגבי איזה ספרים לכלול בספריית בית הספר יכולות להיות מושפעות מהמדיניות והתקנות הממשלתיות, כמו גם מגמות תרבותיות וחברתיות רחבות יותר. לדוגמה, שינויים בתקני הלימודים או שינויים בדעת הקהל בסוגיות מסוימות עשויים להשפיע על סוגי הספרים הנחשבים חשובים או רלוונטיים לקריאה על ידי תלמידים.

באופן כללי, בעוד שבתי ספר וספריות פועלים במטרה לספק גישה לקשת רחבה של ספרים ופרספקטיבות, השפעות פוליטיות יכולות לעיתים להשפיע על אוספי הספרים בספריות.

במאמר זה, החוקרת אספה נתונים ממעל 6600 ספריות של בתי ספר על מנת לזהות דפוסים במשאבים ובתוכן. הממצאים מצביעים על השפעותו פוליטיות אפשריות, בייחוד בתחום היחס ללהטב"קים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך