מה קורה כשמציאות של כאב, בושה ושתיקה פוגשת את שולחן העבודה של היועץ החינוכי? המאמר שלפנינו צולל אל עולמם המורכב של מתבגרים שילדותם סומנה על ידי היעדרותו של הורה כלוא. דרך ראיונות עומק עם יועצים חינוכיים, המחקר מבקש להתחקות אחר תפיסותיהם של אנשי חינוך המלווים את אותם נערים ונערות בין מסדרונות בית הספר ובין צללי ביתם. כיצד הם מפרשים את עולמם של התלמידים הללו? אילו דילמות אתיות ומקצועיות מעצבות את עבודתם? ומה קורה כאשר הגבול בין המקצועי לאישי מיטשטש? המחקר מציע הצצה נדירה לרבדים הרגשיים, המערכתיים והאישיים של ייעוץ חינוכי בסביבה רוויית כאב.

קשר בין לחץ בתפקיד, זהות מקצועית ושחיקה בקרב יועצות חינוכיות
העולם החינוכי של ימינו מתאפיין בעומסים גוברים, ריבוי תפקידים ודרישות משתנות, ובלבו ניצבת היועצת החינוכית – דמות מפתח בתמיכה רגשית, חברתית וחינוכית בתלמידים ובקהילת בית





