דוגמאות

תנאים ללמידה משמעותית

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

הרפז, י. (2014). תנאים ללמידה משמעותית. הד החינוך, 88, 40-45.

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

למידה משמעותית מתייחסת לתהליך רכישת הידע באופן שמחבר מידע חדש לידע קיים והופך אותו לרלוונטי וישים לחיי הלומד. היא כוללת מעורבות פעילה עם החומר, הבנת ההקשר שלו, ושימוש בחשיבה ביקורתית כדי לעבד ולנתח את המידע. למידה משמעותית מאופיינת ביכולת להשתמש בידע באופן גמיש וסתגלני, תוך יישום של למידה משמעותית למצבים חדשים ולבעיות. זה כולל מעבר לשינון מידע כדי להבין את הרעיונות והרעיונות שמאחורי זה. למידה משמעותית היא לעיתים קרובות יותר לטווח ארוך מאשר שינון בוטה, מכיוון שהיא כוללת רמה עמוקה יותר של עיבוד ושימור. מורים יכולים לסייע ללמידה משמעותית על ידי יצירת חוויות למידה אינטראקטיביות ומרתקות המקשרות את החומר למצבים בחיים האמיתיים, לקדם חשיבה ביקורתית ולעודד את התלמידים לקחת חלק פעיל בלמידה שלהם. באופן דומה, הלומדים יכולים לנקוט בגישה פעילה ללמידה שלהם על ידי חיפוש קשרים בין מה שהם לומדים לבין האינטרסים שלהם, חוויות, ומטרות.

בשנים האחרונות גובר העניין המחקרי והחינוכי בלמידה משמעותית. במאמר חשוב זה, הרפז מונה את התנאים העיקריים להתקיימותה של למידה משמעותית בכיתה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

הכוונה עצמית ומוטיבציה

תאוריית ההכוונה העצמית (באנגלית: Self-determination theory ובראשי תיבות: SDT) היא תאוריה נחקרת ובעלת השפעה רחבה על מוטיבציה אשר מצביעה על כך שלאנשים יש יותר סיכוי

לצפיה ←