דוגמאות

Teacher-Reported Irritable and Defiant Dimensions of Oppositional Defiant Disorder: Social, Behavioral, and Academic Correlates

מימדים רגזניים ומרדניים של הפרעת התנהגות מרדנית מתנגדת על פי דיווח מורים: קורלציות חברתיות, התנהגותיות ואקדמיות

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Evans, S. C., Pederson, C. A., Fite, P. J., Blossom, J. B., & Cooley, J. L. (2016). Teacher-reported irritable and defiant dimensions of oppositional defiant disorder: Social, behavioral, and academic correlates. School Mental Health, 8, 292-304.

קבל תרגום מסוכם של המאמר

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

הפרעת התנהגות מרדנית מתנגדת (ODD) כוללת שני ממדים עיקריים של תסמינים – ממד רגזני המאופיין בכעס ורגישות יתר, וממד מרדני המאופיין בהתנהגות מתנגדת ומפרת חוק. לממדים הרגזניים והמרדניים בתסמיני ODD יש מתאמים משותפים וייחודיים.

ישנם מספר מתאמים משותפים לשני הממדים, למשל קשיים בויסות רגשי, בעיות קשב וריכוז, ובעיות הסתגלות. עם זאת, מחקרים מצביעים גם על הבדלים בין הממדים, לדוגמא – הממד הרגזני קשור יותר לחרדה, לדיכאון ולהימנעות חברתית. הממד המרדני קשור יותר להתנהגויות אנטי-סוציאליות ועברייניות בהמשך.

הבחנה זו חשובה עבור אבחון מדויק יותר של ODD ולצורך פיתוח טיפולים מותאמים – למשל, טיפול התנהגותי-קוגניטיבי לממד המרדני וטיפול רגשי לממד הרגזני.

המחקר הנוכחי בחן קורלציות שכיחות וייחודיות של הממדים הרגזניים והמתריעים של הסימפטומים של ODD בדגימה של 706 ילדים בגיל בית ספר יסודי (5-12). המורים דירגו את הסימפטומים של התלמידים וכן תוקפנות תגובתית ופרואקטיבית, תוקפנות ופגיעות יחסיים ופיזיים, סימפטומים דיכאוניים, דחייה מצד התלמידים האחרים, וביצועים אקדמיים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

הכוונה עצמית ומוטיבציה

תאוריית ההכוונה העצמית (באנגלית: Self-determination theory ובראשי תיבות: SDT) היא תאוריה נחקרת ובעלת השפעה רחבה על מוטיבציה אשר מצביעה על כך שלאנשים יש יותר סיכוי

לצפיה ←