דוגמאות

מאמרי סקירה

מאמרים אקדמיים להורדה בחינם (pdf)
Similarities and differences in family dialogue

Similarities and differences in family dialogue

דמיון ושוני בדיאלוג המשפחתי (מתוך השואה בשלושה דורות)

Rosenthal, G. (2010).Similarities and differences in family dialogue.  In The Holocaust in three generations: Families of victims and perpetrators of the Nazi regime (pp. 13-19). Opladen & Farmington Hills: Verlag Barbara Budrich.

לצפיה
Neuroscientific evidence support that chess improves academic performance in school

Neuroscientific evidence support that chess improves academic performance in school

ראיות מתחום מדעי המוח תומכות בכך ששחמט משפר ביצועים אקדמיים בבית הספר

2018

Ortiz-Pulido, R., Ortiz-Pulido, R., García-Hernández, L. I., Pérez-Estudillo, C. A., & Ramírez-Ortega, M. L. (2019). Neuroscientific evidence support that chess improves academic performance in school. Revista mexicana de neurociencia, 20(4), 194-199.

לצפיה
It’s F**ing Chaos: COVID-19’s Impact on Juvenile Delinquency and Juvenile Justice

It’s F**ing Chaos: COVID-19’s Impact on Juvenile Delinquency and Juvenile Justice

זה כאוס מ**יין: ההשפעה של קוביד-19 על עבריינות נוער ומשפט נוער

2020

Buchanan, M., Castro, E. D., Kushner, M., & Krohn, M. D. (2020). It’s F** ing Chaos: COVID-19’s impact on juvenile delinquency and juvenile justice. American Journal of Criminal Justice, 45, 578-600.

לצפיה
Health Benefits of Digital Videogames for the Aging Population: A Systematic Review

Health Benefits of Digital Videogames for the Aging Population: A Systematic Review

יתרונות בריאותיים של משחקי מחשב דיגיטליים עבור האוכלוסייה המזדקנת: סקירה שיטתית

2020

Xu, W., Liang, H. N., Baghaei, N., Wu Berberich, B., & Yue, Y. (2020). Health benefits of digital videogames for the aging population: a systematic review. Games for Health Journal, 9(6), 389-404.

לצפיה
מעכבי פארפ (PARP inhibitors) כטיפול משלים בסרטן השחלה

מעכבי פארפ (PARP inhibitors) כטיפול משלים בסרטן השחלה

2020

מרום, ע., לביא, ע., אוסטרובסקי, ל., קוגלמן, נ., שמידט, מ. ושגב, י. (2020). מעכבי פארפ (PARP inhibitors) כטיפול משלים בסרטן השחלה. הרפואה, 159(3), 175-180.

לצפיה
How to…do research interviews in different ways

How to…do research interviews in different ways

כיצד... לבצע ראיונות מחקריים בדרכים שונות

2018

de la Croix, A., Barrett, A., & Stenfors, T. (2018). How to… do research interviews in different ways. The clínical teacher, 15(6), 451-456.

לצפיה
הריאיון המוטיבציוני: עקרונות, מחקר ויישום

הריאיון המוטיבציוני: עקרונות, מחקר ויישום

2013

לנדר, א. וסלונים-נבו, ו. (2013). הריאיון המוטיבציוני: עקרונות, מחקר ויישום. מפגש, 21(38), 95-119.

לצפיה
DSM-5 and mental disorders in older individuals: An overview

DSM-5 and mental disorders in older individuals: An overview

DSM-5 והפרעות נפשיות בקרב מבוגרים: סקירה

2015

Sachdev, P. S., Mohan, A., Taylor, L., & Jeste, D. V. (2015). DSM-5 and mental disorders in older individuals: An overview. Harvard review of psychiatry, 23(5), 320-328.

לצפיה
The Case of Druze Society and Its Integration in Higher Education in Israel

The Case of Druze Society and Its Integration in Higher Education in Israel

המקרה של החברה הדרוזית והאינטגרציה שלה בהשכלה הגבוהה בישראל

2020

Amer, A., & Davidovitch, N. (2020). The Case of Druze Society and Its Integration in Higher Education in Israel. International Education Studies, 13(8), 68-78.‏

לצפיה
החינוך הבלתי פורמלי של הנוער ב"יישוב" ובמדינת ישראל / יובל דרור

החינוך הבלתי פורמלי של הנוער ב"יישוב" ובמדינת ישראל / יובל דרור

2004

דרור, י. (2007). החינוך הבלתי פורמלי של הנוער ב"יישוב" ובמדינת ישראל. בתוך: רומי, ש. ושמידע, מ. (עורכים) החינוך הבלתי פורמלי במציאות משתנה (עמ' 29-71). ירושלים: משרד החינוך והתרבות.

לצפיה

מתקשים למצוא מאמרים אקדמיים בנושא שאתם מחפשים?

    כתבו לנו וננסה לעזור לכם:

    מאמרים אקדמיים אחרונים

    צריכים עזרה בסיכום מאמרים או בכתיבה אקדמית?

      כתבו לנו וננסה לעזור לכם: