דוגמאות

Health Benefits of Digital Videogames for the Aging Population: A Systematic Review

יתרונות בריאותיים של משחקי מחשב דיגיטליים עבור האוכלוסייה המזדקנת: סקירה שיטתית

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Xu, W., Liang, H. N., Baghaei, N., Wu Berberich, B., & Yue, Y. (2020). Health benefits of digital videogames for the aging population: a systematic review. Games for Health Journal, 9(6), 389-404.

קבל תרגום מסוכם של המאמר
2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

משחקי מחשב יכולים להציע יתרונות בריאותיים שונים לאוכלוסייה מבוגרת. הנה כמה מהיתרונות העיקריים:

גירוי קוגניטיבי: משחקי מחשב יכולים לספק אתגרים מנטליים המקדמים יכולות קוגניטיביות כגון זיכרון, תשומת לב, ופתרון בעיות. הן דורשות חשיבה אסטרטגית, קבלת החלטות מהירה, וזריזות מנטלית, מה שיכול לעזור לשמור על המוח חד ולשפר תפקוד קוגניטיבי.

שיפור זיכרון: משחקי מחשב מסוימים, כגון משחקי פאזל או אסטרטגיה, במיוחד יכול להתמקד מיומנויות זיכרון. לעיתים קרובות הם כוללים תבניות זיכרון, רצפים, או מהלכים אסטרטגיים, אשר יכולים לעזור לשפר את הזיכרון והשמירה.

קואורדינציה ומיומנויות מוטוריות: משחקי מחשב רבים דורשים קואורדינציה של עין-יד ומיומנויות מוטוריות עדינות. השימוש בבקרי תנועה או במכשירים עם חישה-תנועה יכול לעזור לקשישים לשפר את המיומנות שלהם, את הרפלקסים שלהם, ואת התיאום שלהם. זה יכול להיות מועיל במיוחד לאנשים עם תנאים שמשפיעים על מיומנויות מוטוריות, כמו מחלת פרקינסון.

אינטראקציה חברתית: משחקים מרובי משתתפים מקוונים או קהילות משחקים מספקים הזדמנויות עבור אינטראקציה חברתית וחיבור. קשישים יכולים לתקשר עם חברים, משפחה או שחקנים אחרים באמצעות שיתוף פעולה או משחק תחרותי, לטיפוח מעורבות חברתית והפחתת רגשות של בדידות או בידוד.

רווחה רגשית: משחק במשחקי מחשב יכול להיות מקור להנאה ובידור, קידום רגשות חיוביים והפחתת מתח. התנסות בחוויות אינטראקטיביות וסוחף בתוך משחקים יכולה לספק תחושה של הישג, סיפוק ונינוחות, אשר יכולים לתרום לרווחתה הרגשית הכוללת.

פעילות גופנית: משחקי מחשב מסוימים משלבים תנועה פיזית באמצעות מכשירים בעלי חישה בתנועה או טכנולוגיית מציאות מדומה. המשחקים האלה יכולים לעודד קשישים לעסוק בפעילות גופנית ופעילות גופנית, קידום בריאות הלב וכלי הדם, כוח השריר, וגמישות.

פוטנציאל טיפולי: משחקי מחשב משמשים יותר ויותר בהתערבויות טיפוליות עבור תנאים שונים. הם יכולים להיות מנוצלות כחלק מתוכניות שיקום לשיפור קוגניטיבי או מוטורי, כמו גם לניהול כאב, הפחתת מתח, ותמיכה בבריאות הנפש.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Frailty in elderly people

שבריריות היא מצב נפוץ בקרב מבוגרים המאופיין בירידה בתפקוד הפיזי והקוגניטיבי. שבריריות מוגדרת לעיתים קרובות כמצב של פגיעות מוגברת ללחצים, כגון מחלות או פגיעות, בשל

לצפיה ←