דוגמאות

יפה בורוד ויפה בשחור: קהילות המבוססות על ביצוע זהויות-מגדר בבלוגים ישראליים

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

וייסמן, כ. (2015). יפה בורוד ויפה בשחור: קהילות המבוססות על ביצוע זהויות מגדר בבלוגים ישראלים. בתוך: לב און, ע. (עורך). קהילות מקוונות. תל אביב: רסלינג.

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

ניתוח תוכן של קהילות מבוססות מגדר של נערות ישראליות באתר "ישראבלוג".

ביצועי מגדר (פרפורמנס מגדרי – gender performance) הוא מונח שמתייחס לדרכים בהן אנשים מציגים ומבטאים את הזהות המגדרית שלהם דרך המראה, ההתנהגות והתקשורת שלהם. בהקשר של בלוגים, ביצועי מגדר עשויים להיות גורם משמעותי באופן שבו אנשים מציגים את עצמם ואת התוכן שהם יוצרים. ישנן מספר דרכים בהן ביצועים מגדריים יכולים לבוא לידי ביטוי בבלוגים: השימוש בשפה מגדרית: חלק מהאנשים יכולים להשתמש בשפה מגדרית, כמו כינויי גוף נשיים או גבריים, בכתיבה בבלוג שלהם כדי לשקף את הזהות המגדרית שלהם או כדי לפנות לקהל שלהם בדרך מסוימת. הצגת הכותב בבלוג: הדרך בה מציג הכותב את עצמו באמצעות הופעתו, סגנונו ונושאיו, עשויה לשקף את הזהות המגדרית שלו ואת האופן שבו הוא מבקש להיתפס על ידי קוראיו. הנושא של הבלוג: התוכן של הבלוג עשוי להיות ממוקד בנושאים הקשורים באופן למגדר, להגדרתו, ולתפיסות הקשורות אליו.

המאמר מנתח באמצעות ניתוח אתנוגראפי בלוגים של נערות ישראליות בין השנים 2004-2007, תוך התמקדות בנושא ביצועי זהויות מגדר, כלומר האופן שבו הנערות תופסות ומציגות נושאים הקשורים למגדר בבלוגים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Gender Role Portrayal and the Disney Princesses

מחקר איכותני שבוחן את המאפיינים ההתנהגותיים של דמויות נשיות וגבריות בסרטי דיסני, באמצעות ניתוח תוכן מקודד. הנסיכות של דיסני מהוות נושא לדיונים וניתוחים רבים העוסקים

לצפיה ←