דוגמאות

Assessing and Addressing Historical Misrepresentations within Children’s Literature about the Civil Rights Movement

בחינה והתייחסות לייצוגים היסטוריים שגויים בספרות ילדים העוסקת בתנועה לזכויות האזרח

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Bickford, J. H. (2015). Assessing and addressing historical misrepresentations within children's literature about the Civil Rights Movement. The History Teacher, 48(4), 693-736.

קבל תרגום מסוכם של המאמר
2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

ישנם מספר ייצוגים שגויים נפוצים בספרות הילדים אודות התנועה לזכויות האזרח בארה"ב. רבים מן הספרים לוקים בפישוט יתר – חלק מספרי הילדים מציגים גרסה מופשטת מדי של התנועה לזכויות האזרח, המפחיתה אירועים היסטוריים מורכבים ודמויות לדמויות חד ממדיות או נושאים. דבר זה יכול להוביל להבנה שלמה או לא מדויקת של התנועה. ספרי ילדים רבים מתמקדים במספר דמויות מפתח בלבד, כגון מרטין לותר קינג (Martin Luther King Jr), רוזה פארקס ומלקולם אקס, תוך התעלמות מהתרומות של דמויות חשובות אחרות וקבוצות ששיחקו תפקיד בתנועה.

כמו כן, נפוצה הנטייה לתמקד בנרטיב של המושיע הלבן. כמה מספרי ילדים מתמקדים בדמויות לבנות כגיבורים או מושיעים ש"הצילו" אמריקאים אפריקאים מהדיכוי, כשהם מוחקים את הסוכנות ואת התרומות של פעילים ומנהיגים שחורים בתנועה. לצד זאת, חלק מספרי הילדים מציגים גרסה מחונכת של התנועה לזכויות האזרח שהשמיטה את האקטיביזם, ההתנגדות והרדיקליות שאפיינו את התנועה, מה שיכול ליצור תחושה מזויפת של התקדמות והישגים ללא המאבק המתמשך למען צדק גזעי.

לבסוף, ספרי ילדים מסוימים מכילים אי-דיוקים או עיוותים היסטוריים, כגון הצגת אירועים שלא בסדר או שינוי פרטי מפתח כדי שיתאימו לסיפור מסוים. הדבר עלול להטעות קוראים צעירים ולהנציח מיתוסים על התנועה לזכויות האזרח. חשוב להכיר בייצוגים השגויים האלה ולחפש ספרות ילדים שמספקת הבנה מדויקת יותר ועדכנית יותר של התנועה לזכויות האזרח.

במחקר זה, החוקר עורך רשימה של אי דיוקים ומשווה אותם למאורעות ההיסטוריים הידועים על פי עדויות שונות, וטוען כי על אף שספרות ילדים לא נועדה להיות מדוייקת היסטורית, היא אינה צריכה להטעות ולטשטש את העבר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

המלכה בודדה, המלך ירד מנכסיו: שבירת קונבנציות בארבעה משירי הילדים של נורית זרחי לאור הפואטיקה של המעשייה העממית

נורית זרחי היא משוררת וסופרת ישראלית אשר ידועה בשירתה החדשנית ומלאת התובנה לילדים. שירתה של זרחי לילדים מאופיינת בפשטות, בהירות ועומק רגשי. עבודותיה חוקרות לעיתים

לצפיה ←