לגלישה מרובה ברשתות חברתיות יכולות להיות השפעות משמעותיות על תדמית הגוף של משתמשים צעירים, ובייחוד של נשים צעירות. היא מקדמת סטנדרטים אידיאליים ולא מציאותיים של יופי, מעודדת השוואה חברתית, ועלולה להוביל לאי שביעות רצון מהגוף ולהערכה עצמית נמוכה. פילטרים, כלי עריכה ומשפיענים תורמים להשפעה שלילית זו. בריונות רשת ובושה גופנית גם הן נפוצות ברשתות החברתיות. אמנם הרשתות גם מספקות מקום לתנועות ה"בודי-פוזיטיב" המקדמות קבלה ואהבה עצמית, אך לא בטוח שההשפעה מספקת בכדי להתעלות על ההשפעות השליליות.
המחקר הנוכחי נשען על תאוריית הטיפוח, שהנה חלק מתאוריית ההבנייה החברתית של המציאות, המתייחסת לתפקיד של תקשורת המונים בהבניית מציאות. המחקר בוחן את הרשת החברתית אינסטגרם כמערכת להבניית דימוי גוף של אדם צעיר. השתתפו בו 228 צעירים בגילאי 18 עד 34. המחקר בדק באופן שיטתי, באמצעות ניסוי ושאלונים, שלושה סדרים של הבנייה: שינויים בידע הקשור למשקל, גישות ועמדות, ומגבלות דיאטה בדיווח עצמי.