דוגמאות

Highly gifted children in full inclusion classrooms

ילדים מחוננים בכיתת שילוב מלא

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Kearney, K. (1996). Highly gifted children in full inclusion classrooms. The Hollingworth Center for Highly Gifted Children, 12(4), 2-11

קבל תרגום מסוכם של המאמר

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

ילדים מחוננים במיוחד, המכונים גם תלמידים מחוננים וכשרוניים (G&T), הם כאלה המפגינים יכולות וכישרונות יוצאי דופן, או פוטנציאל בתחום אחד או יותר, כגון אינטלקטואל, יצירתי, אמנותי, מנהיגות או תחומי לימוד ספציפיים. שילובם בכיתות הטרוגניות רגילות יכול להציג יתרונות ואתגרים לילדים מחוננים מאוד, כמו גם עבור חבריהם ומוריהם.

כיתות לימוד יכולות להציע לילדים מחוננים מגוון רחב יותר של פרספקטיבות ורעיונות, אשר יכולים לעורר את הסקרנות האינטלקטואלית שלהם ולאתגר אותם אקדמית. שילוב מחוננים בכיתות רגילות יכול בעיקר לסייע בפיתוח מיומנויות חברתיות: אינטראקציה עם עמיתים מגוונים יכולה לעזור לילדים מוכשרים לפתח מיומנויות חברתיות חשובות, כולל אמפתיה, שיתוף פעולה, ותקשורת. מצב זה עשוי להועיל במיוחד לתלמידים מחוננים מאוד, העשויים להתקשות באינטראקציות חברתיות עקב התפתחות א-סינכרונית. כמו כן הכללה יכולה לסייע בצמצום הסטיגמה שמקושרת לפעמים למחוננים, כשכל התלמידים נחשפים למגוון יכולות וכישרונות. בסביבה מכילה, לילדים מחונניםיכולות להיות הזדמנויות לקחת על עצמם תפקידי מנהיגות ולהדריך תלמידים אחרים, לטפח את ההתפתחות החברתית והרגשית שלהם.

אולם לילדים מחוננים יש, לעיתים קרובות, צרכי למידה ייחודיים, אשר עשויים לדרוש הוראה מובדלת. מורים צריכים לספק רמות מתאימות של אתגר והעשרה כדי לשמור על התלמידים האלה מעורבים וצומחים מבחינה אקדמית. במקרים מסוימים, ילדים מחוננים אינם מקבלים גירוי אינטלקטואלי הולם בכיתה הטרוגנית מה שמוביל לשעמום ולהתנתקות. כמו כן ילדים מחוננים במיוחד עשויים להתקשות למצוא עמיתים כמוכם בכיתה מכילה, דבר שיכול להוביל לתחושת בידוד או חוסר הבנה. ילדים מחוננים מאוד עלולים לחוות רגישות מוגברת, התפתחות אסינכרונית, ופרפקציוניזם, אשר יכולים להציב אתגרים בסביבת כיתה רגילה.

כדי ליצור סביבת הכלה מוצלחת לילדים מחוננים במיוחד, חיוני ליישם אסטרטגיות המטפלות בצרכיהם הייחודיים, תוך קידום שיתוף פעולה והבנה הדדית בין כל התלמידים. כמה גישות יעילות כוללות:

  • יישום הוראות מובדלות כדי לענות על הצרכים המגוונים של כל התלמידים.
  • מתן פעילויות העשרה או האצה לתלמידים מחוננים במיוחד.
  • טיפוח תרבות כיתה חיובית ומקבלת שחוגגת גיוון.
  • עידוד תקשורת פתוחה בין מורים, הורים ותלמידים, כדי לתת מענה לצרכים ולחששות של כל אדם.
  • תמיכה במורים עם פיתוח מקצועי המתמקד בהבנה ובטיפול בצרכים של תלמידים מחוננים.

הכללה מוצלחת של ילדים בכיתות לימוד מלאות מחייבת מאמץ משותף של מורים, הורים ומנהלי בתי ספר כדי ליצור סביבה המטפחת את הפוטנציאל של כל התלמידים תוך הכרה והתאמה של החוזקות והאתגרים הייחודיים שלהם.

מאמר זה סוקר בקצרה את תנועת השילוב של תלמידים עם מוגבלויות, וסיפק עקרונות של הכללת ילדים מחוננים בבתי הספר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך