דוגמאות

The capacity of visual short-term memory is set both by visual information load and by number of objects

קיבולת הזיכרון חזותי לטווח קצר מושפעת גם מעומס המידע החזותי וגם ממספר האובייקטים

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה

המחקר של Alvarez & Cavanagh (2004) שבחן את יכולת הזיכרון חזותי לטווח קצר (VSTM), שהוא מערכת הזיכרון המאפשרת לנו לאחסן ולשחזר מידע חזותי לפרק זמן קצר. מחברי המחקר ערכו ניסויים לבחינת יכולת ה-VSTM כתלות במספר האובייקטים או על ידי הכמות הכוללת של המידע החזותי הכלול באובייקטים אלה. הם מצאו כי הקיבולת של VSTM נקבעת הן על ידי מספר העצמים שנזכרו והן על ידי כמות המידע החזותי הכלול באובייקטים אלה. ממצאים נוספים ומשמעותם נידונים במאמר.

הקיבולת של זיכרון חזותי לטווח קצר (הידוע גם כזיכרון עבודה חזותי) נמדדת בדרך כלל במונחים של מספר האובייקטים שניתן להחזיק בזיכרון בזמן נתון. לעיתים מתייחסים לכך כאל "הקיבולת מבוססת העצם" של זיכרון העבודה החזותי. עם זאת, ניתן גם למדוד את הקיבולת של זיכרון העבודה החזותי במונחים של כמות המידע החזותי שניתן להחזיק בזיכרון בזמן נתון. לעיתים מתייחסים לכך כאל "קיבולת מבוססת מידע" של זיכרון עבודה חזותי. מחקרים קודמים הראו כי הקיבולת של זיכרון העבודה החזותי מוגבלת, וכי אמצעי הקיבולת מבוססי האובייקטים והמידע קשורים לכמות המידע החזותי שניתן לאחסן בזיכרון בבת אחת. עם זאת, היחס המדויק בין שני מדדים אלה של קיבולת אינו מובן במלואו והוא עדיין מהווה תחום מחקר פעיל בפסיכולוגיה קוגניטיבית ובמדעי המוח. במחקר הנוכחי אלברז וקוואנו חוקרים את ההשפעות המשותפות של עומס המידע החזותי וגם של מספר האובייקטים, ומראים שקיבולת הזיכרון חזותי לטווח קצר מושפעת גם מעומס המידע החזותי וגם ממספר האובייקטים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

כמה מחשבות על הוראה

אחד הדברים הכי חשובים בלמידה הוא התשוקה ללמוד. מחקרים לכל שנות חקר החינוך הראו באופן עקבי שללא סקרנות וללא תשוקה ללמוד, קשה מאוד ללמוד וגם

לצפיה ←