דוגמאות

The princess and the magic kingdom: Beyond nostalgia, the function of the Disney princess

הנסיכה והממלכה הקסומה: מעבר לנוסטלגיה, תפקידה של נסיכת דיסני

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Do Rozario, R. A. C. (2004). The princess and the magic kingdom: Beyond nostalgia, the function of the Disney princess. Women's Studies in Communication, 27(1), 34-59.

קבל תרגום מסוכם של המאמר

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

ניתוח איכותני של דמות הנסיכה בסרטי דיסני מבחינת עמדות הכוח שלה בחברה ובממלכה, יחסה לדמויות הגבריות והצגתה כפאם-פטאל. המאמר מתמקד בסרטים "שלגיה" ו"היפיפיה הנרדמת".

נסיכות דיסני מהוות מוקד לניתוחים ומחקרים ודיונים אקדמיים רבים. החוקרים בוחנים מגוון רחב של נושאים הקשורים לדמויות אלה, כולל תיאור תפקידי המגדר, השפעתם על דימוי הגוף בקרב ילדים, משמעותם התרבותית ועוד. כמה חוקרים טוענים כי נסיכות דיסני ממלאות תפקיד מורכב ורב-גוני בחברה המודרנית, מעבר להיותה מקור לנוסטלגיה עבור המבוגרים. פופולריות של נסיכות דיסני לא רק בקולנוע אלא גם במרצ'נדייס (כגון בובות, איורים על גבי חפצים שונים, ועוד), וכן בסביבה, כגון נוכחות פארקי שעשועים, הפכו אותן לאחד המודלים המקובלים להבנייה של נסיכות. המחקר מנתח נסיכות דיסני ובוחן אותן במונחים של מעמדן בממלכה, מערכות היחסים שלהן עם דמויות נשיות פאם-פטליות, אבות, ובנים רעים, וכן את הביצועים שלהן בז'אנר שמעוצב ברובו כמחזמר וכמעשייה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך