דוגמאות

מאמרים אקדמיים בקוגניציה וחקר המוח

מאמרים אקדמיים להורדה בחינם (pdf)
פריגבי – סוללה לאבחון זיכרון עבודה פונולוגי

פריגבי – סוללה לאבחון זיכרון עבודה פונולוגי

2008

גביעון, א. ופרידמן, נ. (2008). פריגבי – סוללה לאבחון זיכרון עבודה פונולוגי. שפה ומוח ,7, 161-181.

לצפיה
Physical activity and depression: Towards understanding the antidepressant mechanisms of physical activity

Physical activity and depression: Towards understanding the antidepressant mechanisms of physical activity

פעילות גופנית ודיכאון: לקראת הבנה של המנגנונים האנטי-דיכאוניים של פעילות גופנית

2019

Kandola, A., Ashdown-Franks, G., Hendrikse, J., Sabiston, C. M., & Stubbs, B. (2019). Physical activity and depression: Towards understanding the antidepressant mechanisms of physical activity. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 107, 525-539.‏

לצפיה
Neuroscientific evidence support that chess improves academic performance in school

Neuroscientific evidence support that chess improves academic performance in school

ראיות מתחום מדעי המוח תומכות בכך ששחמט משפר ביצועים אקדמיים בבית הספר

2018

Ortiz-Pulido, R., Ortiz-Pulido, R., García-Hernández, L. I., Pérez-Estudillo, C. A., & Ramírez-Ortega, M. L. (2019). Neuroscientific evidence support that chess improves academic performance in school. Revista mexicana de neurociencia, 20(4), 194-199.

לצפיה
The Roles of Body and Mind in Abstract Thought

The Roles of Body and Mind in Abstract Thought

תפקידי הגוף והתודעה בחשיבה המופשטת

2001

Boroditsky, L., & Ramscar, M. (2002). The roles of body and mind in abstract thought. Psychological science, 13(2), 185-189

לצפיה
The capacity of visual short-term memory is set both by visual information load and by number of objects

The capacity of visual short-term memory is set both by visual information load and by number of objects

קיבולת הזיכרון חזותי לטווח קצר מושפעת גם מעומס המידע החזותי וגם ממספר האובייקטים

2004

Alvarez, G. A., & Cavanagh, P. (2004). The capacity of visual short-term memory is set both by visual information load and by number of objects. Psychological Science, 15(2), 106-111.‏

לצפיה