להומור ולמוטיבציה ללמידה יש קשר הדוק. הומור יכול להיות כלי יעיל להגברת המוטיבציה בהקשרי למידה. הנה כמה דרכים שהומור יכול להשפיע על מוטיבציה ללמידה:
מעורבות מוגברת: הומור יכול להיות דרך רבת עוצמה למשוך את הלומדים וללכוד את תשומת לבם. כאשר הלומדים מעורבים, הם נוטים יותר להיות בעלי מוטיבציה ללמוד ולשמר מידע.
הפחתת חרדה: למידה יכולה להיות מלחיצה, והומור יכול להיות דרך יעילה להפחתת החרדה וליצור סביבת למידה רגועה וחיובית. כאשר הלומדים מרגישים בנוח יותר, סביר יותר שהם יקבלו מוטיבציה ללמוד ולהרגיש בטוחים יותר ביכולותיהם.
חיזוק שמירת המידע: הומור יכול לעזור ללומדים לזכור מידע בצורה יעילה יותר. כאשר הלומדים משייכים רגשות חיוביים לחומר שאותו הם לומדים, סביר יותר שהם יזכרו אותו ויומרצו ללמוד יותר.
יצירתיות משופרת: הומור יכול להיות כלי רב עוצמה לשיפור היצירתיות והחדשנות. כאשר מעודדים את הלומדים לחשוב באופן יצירתי ומחוץ לקופסה, הם נוטים יותר להיות בעלי מוטיבציה ללמוד ולגשת לבעיות בדרכים מקוריות וחדשניות.
הנאה ומשחקיות: כאשר הלומדים נהנים מתהליך הלמידה, הם נוטים יותר להיות בעלי מוטיבציה להמשיך ללמוד ולחפש ידע חדש ומיומנויות. הומור יכול להיות דרך רבת עוצמה להפוך את הלמידה למהנה יותר ולהגביר את המוטיבציה כתוצאה מכך.
באופן כללי, הומור יכול להיות כלי חשוב להגברת המוטיבציה הלימודית. כאשר משתמשים בו כראוי, הומור יכול לעזור לתלמידים להרגיש יותר מעורבים, פחות חרדים, יותר יצירתיים, ויותר סביר שיהנו מתהליך הלמידה.
מחקר כמותי זה בחן את הקשר בין הומור ובין מוטיבציה ללמידה לבין הישגים במתמטיקה בקרב תלמידים מכתה ו' עם לקויות למידה, באמצעות שאלונים ומבחנים.