דוגמאות

טיפוח הכוונה עצמית בלמידה בחינוך הגבוה

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

כ"ץ, ש. (2012). טיפוח הכוונה עצמית בלמידה בחינוך הגבוה. שנתון "שאנן", 17, 147-170.

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

טיפוח הכוונה עצמית הוא תהליך שבו אדם מפתח את היכולת להתמודד עם מטלות ואתגרים מסוימים ולקדם את עצמו להשגת מטרות ותוצאות מסוימות. בתחום ההשכלה הגבוהה, טיפוח הכוונה עצמית מתייחס לתהליך שבו סטודנטים מפתחים את היכולת לנהל את הלמידה שלהם ולהשיג מטרות לימוד מסוימות.

טיפוח הכוונה עצמית בלמידה בחינוך הגבוה יכול להעשות ממספר כיוונים. אחד מהם הוא הגדרת מטרות ברורות וניהול הזמן להשגתן. סטודנטים צריכים להגדיר מטרות ברורות ומדוייקות ללמידה שלהם. הם צריכים להיות מצויינים ומדויקים ככל האפשר וצריכים להיות מתאימים לצרכים ולתקציב הזמן שלהם. כדי להשיג את המטרות שלהם, סטודנטים צריכים לתכנן את הזמן שלהם בצורה יעילה ולנהל את המשימות שלהם בצורה יציבה. זה כולל תכנון ועיצוב תכניות לימוד, ניהול זמן והתאמת לוחות הזמנים של שאר ההיבטים בחייהם ללוח הזמנים של הלימודים.

כיוון נוסף הוא עידוד למידה פעילה. סטודנטים יכולים לפתח כישורי למידה פעילה על ידי מתן דגש לקריאה וכתיבה פעילה, למידה משולבת ותרגול מתמדת.

כדי לפתח טיפוח הכוונה עצמית בלמידה, סטודנטים צריכים לדעת להתמודד עם חוסר מוטיבציה. זה כולל קבלת תמיכה מהמורים ומהמשפחה, והשתתפות בפעילויות ואירועים שעשויים להעלות את המוטיבציה שלהם.

שימוש בטכנולוגיות חדשות: סטודנטים יכולים להשתמש בטכנולוגיות חדשות כמו אפליקציות ללמידה וכלים דיגיטליים שמסייעים להם לארגן את הלמידה שלהם ולעזור להם להשיג את המטרות שלהם.

מאמר זה הינו אוטו-אתנוגרפיה, שבה יתואר איך נראה ארגון לומד המטפח הכוונה עצמית בלמידה אצל סטודנטים, הלומדים בקורס בחינוך במכללה אקדמית להכשרת-מורים. בעבודה מתוארים תהליכי ההכוונה העצמית, שהוטמעו במהלך הקורס, וכן מתואר שיתוף-הפעולה מצד הסטודנטים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך