דוגמאות

משכילות, פרופסיונליות ודתיות אדוקות: נשים דרוזיות בישראל כחקר מקרה של נשים המאתגרות את הסדרים המעוגנים בדומיננטיות של השיח הדתי הגברי

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

ברכאת, א. (2022). משכילות, פרופסיונליות ודתיות אדוקות (أخوات): נשים דרוזיות בישראל כחקר מקרה של נשים המאתגרות את הסדרים המעוגנים בדומיננטיות של השיח הדתי הגברי. פוליטיקה: כתב-עת למדע המדינה וליחסים בינלאומיים, 32, 172-202.

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

מחקר זה בוחן כיצד הבחירות של נשים דרוזיות דתיות משפיעות על זהותן המקצועית ועל השתייכותן הדתית, וכיצד הן משפיעות בתורן על התפיסה המגדרית בקהילה שלהן, במיוחד בתחומים כמו חינוך ותעסוקה. המחקר הנו מחקר איכותני, העושה שימוש בראיונות מובנים למחצה עם עשרים נשים כדי לזהות גורמים המקדמים או מונעים את שילובן של נשים דתיות בהזדמנויות חינוך איכותיות ותעסוקה, וכן לזהות גורמים המגבירים את הלגיטימציה שלהן בשיח הדתי בקהילה שלהן.

המחקר מדגיש כי נשים דרוזיות דתיות משכילות מנווטות אינטראקציה מורכבת ומאתגרת עם העולם המודרני, ומרחיבות את גבולות הקהילה הדתית שלהן. נשים אלו מאתגרות את החלוקה הבינארית המסורתית של 'דתיות שמרניות' ו'מודרניות', ומציעות משמעויות חדשות למה זה אומר להיות דתיות, שמרניות ומודרניות.

המחקר מדגיש כי אסטרטגיות הפעולה של נשים דרוזיות דתיות במקום העבודה מערערות את תפיסת הציות והכפיפות שלהן לפטריארכיה הדתית, יחד עם קבלת את התפקידים מגדריים שנכפים עליהן כנשים דתיות. באמצעות אסטרטגיות אלו, נשים יכולות לפעול באופן אוטונומי, לרכוש השכלה, להשיג תפקידים מקצועיים בשוק העבודה המקומי ולצבור משאבים כלכליים וחברתיים; כמו גם לנהל משא ומתן על מעמדן בתוך הקהילה הדתית. בסופו של דבר, המחקר מדגיש את הסוכנות של נשים דרוזיות דתיות בעיצוב חייהן ואת התפיסות של תפקידים מגדריים בקהילה שלהן.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

The spiral of silence a theory of public opinion

ספירלת השתיקה (באנגלית: Spiral of Silence) היא תאוריה, שהוצעה על ידי חוקרת מדעי המדינה הגרמנית אליזבת נואל-נוימן, שמסבירה כיצד דעת הקהל יכולה להשפיע על אנשים

לצפיה ←

מתקשים למצוא מאמרים אקדמיים בנושא שאתם מחפשים?

    כתבו לנו וננסה לעזור לכם:

    צריכים עזרה בסיכום מאמרים או בכתיבה אקדמית?

      כתבו לנו וננסה לעזור לכם: