דוגמאות

תיווך "האחר האתני" בסרטי דיסני: מבט פוסט־קולוניאליסטי על הדמויות המתווכות בפוקהונטס ובמולאן

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

מייסי, ד. (2012). תיווך "האחר האתני" בסרטי דיסני: מבט פוסט-קולוניאליסטי על הדמויות המתווכות בפוקהונטס ובמולאן. פס יצירה, 4, 49-66.

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

סקירה איכותנית של דימויים אתניים ומערביים על פי יצוג דמויות בסרטי דיסני.

ניתוח פוסט-קולוניאליסטי של הסרט פוקהונטס שואף לבחון כיצד הסרט מתאר ומחזק את הרעיון של האחרה אתנית (ethnic-othering), כלומר את התהליך של חלוקה לקטגוריות ייצוג קבוצות מסוימות כשונות ואחרות. אחת הדרכים שבהן ניתן לראות את הסרט כסוכן סוציאליזציה אתנית היא דרך תיאורו של הדמויות של ילידים אמריקאים ("אינדיאנים"). הסרט מתאר את הילידים האמריקאים כשונים באופן מהותי מהמתיישבים האנגלים, ובכלל זה בעלי תרבות, ערכים ואורח חיים ייחודיים משלהם. תיאור זה נתפס כצורה של האחרה, שכן הוא מתאר את הילידים האמריקאים ככאלה שנמצאים מחוץ לתרבות הדומיננטית ולא לגמרי מובנים על ידי הקולוניאליסטים האנגלים. בנוסף, הסרט מתאר את הילידים האמריקאים (האינדיאנים) כבעלי קשר הדוק יותר עם הטבע והם חיים בהרמוניה עם הסביבה, בעוד המתיישבים האנגלים מתוארים כבעלי התקדמות טכנולוגית, אך גם הרסניים יותר. גם הניגוד הזה יכול להיחשב לדרך של האחרה של האינדיאנים כקבוצה אתנית, מאחר שהוא מחזק את הרעיון שהם שונים באופן מהותי מהמתיישבים האנגלים ולא מהווים חלק מאותה חברה. באופן כללי, ניתוח פוסט-קולוניאליסטי של פוקהונטס שואף לבחון כיצד הסרט מחזק ומנציח את הרעיון של האחרה-אתנית על ידי הצגת הדמויות של הילידים האמריקאים כשונות באופן מהותי מהמתיישבים האנגלים ולא כחלק מהקבוצה הדומיננטית.

באופן דומה, גם ניתוח פוסט-קולוניאליסטי של הסרט מולאן שואף לבחון כיצד הסרט מתאר ומחזק את הרעיון של האחרה אתנית ומראה שאחת הדרכים שבהן ניתן לראות את הסרט כסוכן סוציאליזציה של אחרוּת אתנית היא דרך התיאור של הדמויות והתרבות הסינית. הסרט מתאר את הדמויות הסיניות כשונות באופן מהותי מההונים הפולשים במונים של תרבות, ערכים ואורח החיים הייחודי שלהם. תיאור זה יכול להיראות כצורה של האחרה, שכן הוא מתאר את הסינים כחיים מחוץ לתרבות השלטת ואינם מובנים במלואם על ידי ההונים. בנוסף, הסרט מתאר את התרבות הסינית כמסורתית ומשפחתית יותר, כאשר ההונים מתוארים כמיליטריסטים ואגרסיביים יותר. ג הניגוד הזה יכול להיחשב כדרך של האחרה אתנית מאחר שהוא מחזק את הרעיון שהם שונים במהותם מההונים ולא מהווים חלק מהתרבות הדומיננטית. באופן כללי, ניתוח פוסט-קולוניאליסטי של מולאן שואף לתאר את הדרכים שבהן הסרט מחזק ומנציח את הרעיון של אחרוּת אתנית על ידי הצגת הדמויות והתרבות הסיניות כשונות באופן מהותי מההונים וגם מהתרבות המערבית של הצופה, ולא כחלק מהזרם המרכזי בחברה.

המחקר הנוכחי מתמקד באופן שבו סרטי דיסני "פוקהונטס 1995" ו"מולאן 1998" מתווכים את "האחרות האתנית" לצופים, ובמיוחד בהתחשב בכך שמדובר לרוב בקהל של ילדים שעבורם הסרטים עשויים להיות סוכנים של חיברות (סוציאליזציה) בכל הנוגע לתפיסות של אתניוּת ואחרוּת.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Gender Role Portrayal and the Disney Princesses

מחקר איכותני שבוחן את המאפיינים ההתנהגותיים של דמויות נשיות וגבריות בסרטי דיסני, באמצעות ניתוח תוכן מקודד. הנסיכות של דיסני מהוות נושא לדיונים וניתוחים רבים העוסקים

לצפיה ←

משכילות, פרופסיונליות ודתיות אדוקות: נשים דרוזיות בישראל כחקר מקרה של נשים המאתגרות את הסדרים המעוגנים בדומיננטיות של השיח הדתי הגברי

מחקר זה בוחן כיצד הבחירות של נשים דרוזיות דתיות משפיעות על זהותן המקצועית ועל השתייכותן הדתית, וכיצד הן משפיעות בתורן על התפיסה המגדרית בקהילה שלהן,

לצפיה ←