דוגמאות

ריפוי בעיסוק בתחום הזוגיות והמיניות – תיאור מקרה: התערבות קבוצתית בקרב בוגרים צעירים המתמודדים עם מוגבלות פסיכיאטרית

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

חטר ישי, ג. (2018). ריפוי בעיסוק בתחום הזוגיות והמיניות – תיאור מקרה: התערבות קבוצתית בקרב בוגרים צעירים המתמודדים עם מוגבלות פסיכיאטרית. כתב עת ישראלי לריפוי בעיסוק, 27(2), 103-117.

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

מיניות וזוגיות הן חלק בלתי נפרד מהחיים האנושיים – גם עבור אנשים עם מוגבלות פסיכיאטרית. למרות זאת, מדובר בנושאים שנותרים פעמים רבות מחוץ לגבולות השיח הטיפולי והשיקומי. אנשי מקצוע בתחום הריפוי בעיסוק מכירים בכך שמדובר בצרכים בסיסיים שיש להם השפעה ישירה על תחושת הרווחה, הדימוי העצמי והתפקוד החברתי, אך בפועל הם מתקשים לעסוק בהם – לעיתים בשל מבוכה, חוסר ידע מקצועי או היעדר מסגרת תומכת.

מה קורה כאשר כן נותנים מקום לתחום הזה? כיצד עשויה להיראות התערבות קבוצתית המשלבת שיח פתוח, למידה של מיומנויות זוגיות והכוונה בתחום המיני, בקרב צעירים עם מוגבלות נפשית? שאלות אלה עמדו בלב מחקר יישומי שבחן את תרומתה של קבוצה טיפולית שעסקה בזוגיות ומיניות במסגרת שיקומית. החוקרים ביקשו להבין מהן התגובות של המשתתפים, אילו צרכים עולים במפגש עם התחום, וכיצד ניתן לבנות מענה טיפולי מיטבי במקצוע הריפוי בעיסוק.

במאמרם הם מתארים את תהליך בניית הקבוצה, את אופן ההנחיה והתכנים שנבחרו, ומציגים דיון מעמיק בשאלת מקומו של התחום במקצוע. התשובות לשאלות – מפתיעות ומעוררות מחשבה – מחכות לקוראים בין דפי המאמר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

הקשר שבין הישגים בהבנת הנקרא ובין מוטיבציה לקריאה ודימוי עצמי בקרב תלמידי כיתה ד' בבית ספר ממלכתי ובבית ספר ממלכתי- דתי

הבנת הנקרא היא מיומנות יסודית וקריטית המסייעת להצלחת התלמידים בלימודים ובהמשך החיים. מעבר ליכולת לקרוא מילים ולהפענח אותן, המשמעות האמיתית של הקריאה טמונה ביכולת להפיק

לצפיה ←

הכוונה עצמית ומוטיבציה

תאוריית ההכוונה העצמית (באנגלית: Self-determination theory ובראשי תיבות: SDT) היא תאוריה נחקרת ובעלת השפעה רחבה על מוטיבציה אשר מצביעה על כך שלאנשים יש יותר סיכוי

לצפיה ←

מתקשים למצוא מאמרים אקדמיים בנושא שאתם מחפשים?

    כתבו לנו וננסה לעזור לכם:

    צריכים עזרה בסיכום מאמרים או בכתיבה אקדמית?

      כתבו לנו וננסה לעזור לכם: