דוגמאות

Typologies of Post-divorce Coparenting and Parental Well-Being, Parenting Quality and Children’s Psychological Adjustment

טיפולוגיות של הורות לאחר גירושין והקשר לרווחה הורית, איכות הורות והסתגלות פסיכולוגית של הילדים

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Lamela, D., Figueiredo, B., Bastos, A., & Feinberg, M. (2016). Typologies of post-divorce coparenting and parental well-being, parenting quality and children’s psychological adjustment. Child Psychiatry & Human Development, 47, 716-728.

קבל תרגום מסוכם של המאמר
2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

טיפולוגיות של הורות משותפת שלאחר גירושין מתייחסות לדפוסים שונים של התנהגויות ואינטראקציות בין הורים שאינם נמצאים עוד במערכת יחסים רומנטית אך עדיין חולקים באחריות לגידול ילדיהם. טיפולוגיות אחדות זוהו על בסיס גורמים שונים כגון תקשורת, שיתוף פעולה, פתרון סכסוכים וסגנון הורות. כמה מן הטיפולוגיות הנלמדות ביותר הן:

1. שותפות: בטיפולוגיה זו, הורים יכולים לעבוד יחד ולתקשר ביעילות כדי לקבל החלטות משותפות על ילדיהם. הם מסוגלים לשים בצד את ההבדלים שלהם ולתת עדיפות לרווחתם של ילדיהם. הם גם עשויים לחלוק באחריות ולתמוך אחד בשני במסגרת תפקידי ההורות שלהם.

2. הורות מקבילה: בטיפולוגיה הזו, להורים יש תקשורת מוגבלת ומעט אינטראקציה אחד עם השני. הם עשויים להיות בעלי סגנונות הורות שונים ויכולים לקבל החלטות באופן עצמאי, אך הם מסוגלים להימנע מעימותים ולשמור על יחסים נאותים למען ילדיהם.

3. הורות משותפת בקונפליקט: בטיפולוגיה הזו, להורים יש רמות גבוהות של קונפליקטים ועוינות אחד כלפי השני, אשר עשויים לגלוש לתוך אינטראקציות ההורות שלהם. הם עשויים לחוות קשיים בקבלת החלטות משותפות, ועשויים להיות מעורבים בהתנהגויות שמזיקות לרווחתם של ילדיהם.

4. הורות משותפת מנותקת: בטיפולוגיה זו, להורים יש מעט מאוד תקשורת או מעורבות אחד עם השני. ייתכן שלא יהיה להם עניין רב זה בחייו של זה, והם עשויים לתת עדיפות לאינטרסים שלהם על פני אלה של ילדיהם. טיפולוגיה זו עלולה להזיק במיוחד לילדים אשר עשויים להרגיש מוזנחים או ננטשים על ידי אחד ההורים או שניהם.

5. הורות משותפת היברידית: טיפולוגיה זו היא שילוב של טיפולוגיות אחרות ועשויה לכלול דפוסים שונים של התנהגות ואינטראקציה בין הורים. לדוגמה, הורים עשויים לשתף פעולה בתחומים מסוימים של הורות אך להתנגש עם אחרים, או שהם יכולים להיות מקבילים בקבלת ההחלטות שלהם אבל מנותקים ביחסים ביניהם.

חשוב לציין כי טיפולוגיות אלה אינן קבועות ועלולות להשתנות עם הזמן בהתאם לגורמים שונים כגון צורכי הילדים, נסיבות ההורים ורמת התמיכה והמשאבים הזמינים להם. שילוב התערבויות יכול לעזור להורים לשפר את כישורי התקשורת ושיתוף הפעולה שלהם, להפחית קונפליקטים ולקדם שיטות הורות חיוביות, אשר בסופו של דבר יכולות להועיל לרווחתם של ילדיהם.

מאמר זה בדק את האם טיפולוגיית ההורות המשותפת מושפעת מרווחה אישית, איכות ההורות וההסתגלות הפסיכולוגית של ילדיהם לגירושין.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

The Effects of Divorce on Children

גירושין יכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על הרווחה הרגשית, החברתית והפסיכולוגית של הילדים. ילדים עלולים לחוות מגוון רחב של רגשות, כולל עצב, כעס, בלבול וחרדה.

לצפיה ←

מתקשים למצוא מאמרים אקדמיים בנושא שאתם מחפשים?

    כתבו לנו וננסה לעזור לכם:

    צריכים עזרה בסיכום מאמרים או בכתיבה אקדמית?

      כתבו לנו וננסה לעזור לכם: