המחויבות הארגונית בקרב מורות בבתי ספר יסודיים היא נושא חשוב ומורכב.
רבות מהמורות בחינוך היסודי פועלות מתוך תחושת שליחות ומחויבות עמוקה לקידום תלמידיהן ורווחתם. מורות רבות בוחרות במקצוע מתוך אהבת ההוראה וחיבור לגילאים הצעירים. לכן, הן לרוב מאוד מחויבות לעבודתן בכיתה. עם זאת, המחויבות לארגון בית הספר עצמו יכולה להשתנות בין מורות שונות ולהיות מושפעת מגורמים נוספים.
גורמים התורמים למחויבות גבוהה לבית הספר כוללים תמיכה מצד ההנהלה, אווירה חיובית בצוות המורים, תחושת שייכות, ומעורבות בקבלת החלטות. גורמים הפוגעים במחויבות כוללים חוסר גיבוי מההנהלה, בעיות משמעת, היעדר אוטונומיה, וחוסר הערכה. בנוסף, תנאי העסקה כגון שכר ויציבות משפיעים גם הם על רמת המחויבות.
על מנת לטפח מחויבות גבוהה, חשוב שבתי הספר יספקו למורות סביבת עבודה תומכת ומכבדת, יעודדו עבודת צוות, ויאפשרו מעורבות ואוטונומיה בהוראה. הערכה ותגמול הולמים גם הם קריטיים. מחויבות גבוהה של מורות תורמת לאווירה חיובית, ליציבות צוות ההוראה ולהצלחת בית הספר.
מחקר זה בוחן מהם המאפיינים של המושג "מחויבות ארגונית" בקרב הסגל החינוכי בכמה בתי ספר יסודיים מנקודת מבטו ומה המשמעויות שלהם. המחקר ביקש לבחון תפיסות ומשמעויות שמעניקים עובדי חינוך למושג זה בחייהם המקצועיים והאישיים. משתתפות המחקר הן 15 נשים המלמדות ועובדות במספר בתי ספר יסודיים במחוז חיפה. שיטת המחקר היא איכותנית, וכלי המחקר ראיון מובנה למחצה.