דוגמאות

מפרוגרסיביזם לגישת למידה לאורך החיים — מסע בין תיאוריות

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

אלט, ד. ורייכל, נ. (2021). מפרוגרסיביזם לגישת למידה לאורך החיים — מסע בין תיאוריות. במעגלי חינוך, 10, 1-14.

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

גישת הלמידה לאורך החיים (Lifelong Learning) בחינוך היא תפיסה חינוכית המדגישה את חשיבות הלמידה המתמשכת לאורך כל חיי האדם, ולא רק במסגרת פורמלית בבית הספר או באקדמיה. הגישה מכירה בכך שהלמידה מתרחשת בכל גיל ובמגוון רחב של סביבות – פורמליות, לא-פורמליות ובלתי פורמליות.

למודל הלמידה לאורך החיים ארבעה יסודות: ללמוד לדעת; ללמוד לעשות; ללמוד להיות; וללמוד לחיות ביחד.

מאמר זה סוקר את התיאוריות והגישות העומדות בבסיס מודל הלמידה לאורך החיים, מהפרגמטיזם של דיואי ועד המגמות הפוסט-קונסטרוקטיביסטיות הנוכחיות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

הכוונה עצמית ומוטיבציה

תאוריית ההכוונה העצמית (באנגלית: Self-determination theory ובראשי תיבות: SDT) היא תאוריה נחקרת ובעלת השפעה רחבה על מוטיבציה אשר מצביעה על כך שלאנשים יש יותר סיכוי

לצפיה ←

Highly gifted children in full inclusion classrooms

ילדים מחוננים במיוחד, המכונים גם תלמידים מחוננים וכשרוניים (G&T), הם כאלה המפגינים יכולות וכישרונות יוצאי דופן, או פוטנציאל בתחום אחד או יותר, כגון אינטלקטואל, יצירתי,

לצפיה ←