גישת הלמידה לאורך החיים (Lifelong Learning) בחינוך היא תפיסה חינוכית המדגישה את חשיבות הלמידה המתמשכת לאורך כל חיי האדם, ולא רק במסגרת פורמלית בבית הספר או באקדמיה. הגישה מכירה בכך שהלמידה מתרחשת בכל גיל ובמגוון רחב של סביבות – פורמליות, לא-פורמליות ובלתי פורמליות.
למודל הלמידה לאורך החיים ארבעה יסודות: ללמוד לדעת; ללמוד לעשות; ללמוד להיות; וללמוד לחיות ביחד.
מאמר זה סוקר את התיאוריות והגישות העומדות בבסיס מודל הלמידה לאורך החיים, מהפרגמטיזם של דיואי ועד המגמות הפוסט-קונסטרוקטיביסטיות הנוכחיות.