דוגמאות

Life History and Collective Memory as Methodological Strategies: Studying Teacher Professionalism

סיפורי חיים וזכרון קולקטיבי כאסטרטגיות מתודולוגיות: חקר פרופסיונליות של מורים

מאמר אקדמי להורדה בחינם (pdf)

איך לצטט לפי APA

Goodson, I., & Choi, P. L. (2008). Life history and collective memory as methodological strategies: Studying teacher professionalism. Teacher education quarterly, 35(2), 5-28.

קבל תרגום מסוכם של המאמר

הזמנת סיכום מאמר

2 - תשלום
3 - אישור הזמנה
תאריך קבלת הסיכום:
היקף הסיכום:

זיכרון קולקטיבי הוא אסטרטגיה מתודולוגית בחינוך הכוללת השתתפות פעילה של יחידים ביצירה ובשימור של זכרונות משותפים. זיכרון קולקטיבי כמתודולוגיה מבוסס על ההנחה כי זיכרונות אינם רק חוויות בודדות אלא גם מבנים משותפים שמעוצבים ומשותפים על ידי קבוצות של אנשים.

בחינוך, גישת הזיכרון הקולקטיבי משמשת לעיתים קרובות כדי ללמד היסטוריה, מחקרים חברתיים, ונושאים אחרים שדורשים הבנה של העבר. היא כוללת מעורבות של תלמידים בפעילויות שעוזרות להם ליצור, לשתף ולהרהר בזכרונות שרלוונטיים לנושא הנלמד.

גישת סיפור החיים היא אסטרטגיה מתודולוגית הכוללת איסוף וניתוח מידע מפורט על חוויות חייו של האדם ושימוש במידע זה כדי להבין תופעות חברתיות ותרבותיות רחבות יותר. היא משמשת לעיתים קרובות במחקר במדעי החברה, כולל אנתרופולוגיה, סוציולוגיה ופסיכולוגיה, על מנת לקבל תובנות על הדרכים שבהן גורמים חברתיים, תרבותיים והיסטוריים מעצבים את חוויות הפרט ואת מסלולי החיים.

היסטוריית חיים יכולה לשמש ככלי לקידום למידה רפלקטיבית ואוטוביוגרפית. באמצעות עיסוק בתהליך של למידה והרהורים על סיפור חייהם, מחנכים יכולים לעזור לתלמידים לפתח הבנה עמוקה יותר של עצמם והדרכים בהן חוויותיהם האישיות קשורות להקשר חברתי ותרבותי רחב יותר.

גישת תולדות חיים בדרך כלל כוללת ראיונות עומק או נרטיבים כתובים עם אנשים על חוויות חייהם. חוקרים יכולים לשאול על אירועי מפתח בחיים, יחסים אישיים, מנהגים תרבותיים ואמונות, וגורמים אחרים שהשפיעו על מסלול חייו של האדם.

את הנתונים שנאספו דרך גישת היסטוריית החיים ניתן לנתח באמצעות מגוון שיטות, כולל ניתוח נרטיבי, ניתוח שיח וניתוח תוכן. חוקרים עשויים לחפש תבניות וערכות נושא בנתונים כדי לזהות חוויות משותפות ומנהגים תרבותיים שעיצבו את מסלול חייו של הפרט.

מטרתו של מאמר זה הייתה להסביר מדוע השיטות המשולבות של סיפורי חיים וזיכרון קולקטיבי הן בעלות תועלת בניתוח פרופסיונליות של מורים. ראשית מובא תיאור קצר של המחקר, אשר מספק את הרקע להבנת החדשנות המתודולוגית. לאחר מכן מוצגות מספר דוגמאות כדי להמחיש כיצד ניתוח הנתונים בוצע הן ברמת הפרט והן ברמת הקבוצה. לבסוף נידון הפוטנציאל של השימוש המשולב בסיפורי חיים ובזיכרון קולקטיבי בחקר החינוך.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך